به گزارش خبرنگار مهر، ناصر رستمی بعد از ظهر شنبه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شهرستان گلپایگان در مرحله کنترل بیماری کرونا قرار داریم که برای بهبود شرایط به همکاری مردم بیش از گذشته نیاز است.

وی افزود: با بازگشایی کسب و کارها و رفع محدودیت‌ها، ترددها آغاز شده اما نباید فکر کنند که این بیماری تمام شده است و اگر فاصله گذاری هوشمند در شهرستان گلپایگان رعایت نشود، احتمالاً در فعالیت کسب و کارها ممکن است به شرایط قبل باز گردیم لذا شهروندان باید موارد بهداشتی را رعایت کنند.

آمار بیماران سرپایی در گلپایگان افزایش دارد

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان خاطرنشان کرد: در حال حاضر آمار بیماران بستری در گلپایگان نسبت به قبل کاهش یافته اما متأسفانه بیماران سرپایی نسبت به گذشته افزایش یافته است.

وی گفت: از شروع بیماری کرونا تا کنون در شهرستان گلپایگان ۱۴۳ نفر در بیمارستان امام حسین (ع) بستری شدند که نتیجه آزمایش ۶۵ نفر مثبت بوده که از این تعداد ۴۸ نفر مربوط به بستری و ۱۷ نفر مربوط به بیماران سرپایی بوده است و طی چند روز اخیر هم ۲ بیمار مشکوک به کرونا به اصفهان اعزام شده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان تصریح کرد: بر اساس تصمیم معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برخی از شهرها بیماران مشکوک به کرونا را به اصفهان اعزام می‌کنند تا شرایط بیمارستان‌ها با اجرای برنامه‌هایی به بیمارستان پاک تبدیل شوند تا بتوانند فعالیت خود را در زمینه جراحی‌ها از سر بگیرند بنابراین بیماران مشکوک به کرونا به اصفهان اعزام می‌شوند.

امکان بستری کردن بیمار کرونایی در بیمارستان آیت الله گلپایگانی وجود ندارد

وی افزود: امکان اینکه بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان آیت الله گلپایگانی بستری شوند وجود ندارد چرا که هنوز مجوز بیمارستان را ندارد و بستری کردن بیمار در آن مکان ممکن است برای ما مسئولیت‌های قانونی به دنبال داشته باشد.

رستمی گفت: افراد مثبت سرپایی در شهرستان گلپایگان را شناسایی کردیم که تعداد آنها کم هم نبوده است که پس از بررسی‌های انجام شده یا سابقه مسافرت داشتند و یا میزبان مسافر بودند، متأسفانه برخی از افرادی که شناسایی شدند با وجود اینکه آموزش‌های لازم به آنها ارائه شده است اما اصول قرنطینه را رعایت نکردند و سبب شده سایر اعضای خانواده آنها نیز درگیر بیماری کرونا شوند.

وی بیان داشت: در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، برخی پست بانک‌ها و برخی ادارات رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام نمی‌شود تصور نکنیم که این بیماری تمام شده است در هر مکانی که تجمع زیاد است فاصله گذاری اجتماعی را با یکدیگر باید رعایت کنند.

مادران باردار مبتلا به کرونا جز گروه پرخطر هستند

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان با تأکید بر اینکه شهروندان در محل‌های تجمع از ماسک استفاده کنند چرا که یکی از نقاط ضعف در شهرستان گلپایگان رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماع است، گفت: از ۲۵ فروردین در شهرستان گلپایگان تست سرپایی را انجام دادیم که ۱۷ نفر مثبت بودند که در بین آنها مادر باردار هم وجود داشت که جز گروه پرخطر محسوب می‌شوند.

وی از نام گلپایگان در لیست شهرهای سفید خبر داد و تأکید کرد: با تلاش کادر بهداشت و درمان و همدلی خیرین شرایط گلپایگان شرایط خوبی ایجاد شده است اما ممکن است شکننده باشد چرا که اگر بیماران سرپایی زیاد شوند و مردم اصول بهداشتی را رعایت نکنند، ممکن است به شرایط قبل بر می‌گردیم، مراقبین و رابطین بهداشت و بهورزان در مراکز بهداشت و درمان در سطح شهرستان گلپایگان غربالگری نوبت دوم را با الویت گروه‌های پر خطر آغاز کردند.

رستمی گفت: اطلاعات لازم در زمینه بیماری کرونا در کل جهان محدود است، پزشکان در شهرستان گلپایگان مواردی را مشاهده کردند که با علائم گوارشی و پوستی مراجعه کرده اما بعد از تست مشخص شد بیماری کرونا دارند همچنین لخته در عروق نیز یکی از عوامل بیماری کرونا است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.