محمدرضا عسگریان روز چهارشنبه در جلسه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در فرمانداری اظهارداشت: اگر شهروندان و سایر اقشار مردم هشدارهای وزارت بهداشت و ستاد شهرستانی را جدی نگیرند، شرایط بحرانی خواهد شد.

به گفته وی برای مقابله با این ویروس و بیماری جدید و همچنین تشویق مردم برای ماندن در خانه از امکانات همه نهادها و سازمان های ستاد مدیریت بحران شهرستان استفاده می‌شود.

فرماندار سمیرم تصریح کرد: از امروز فعالیت همه آرایشگاه های مردانه و زنانه در شهرها و روستاهای هر چهار بخش شهرستان سمیرم ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

عسگریان ادامه داد: ممنوع بودن فعالیت برخی اصناف و کسب و کارهای دیگری که فراگیری و امکان مراجعه عمومی و تجمعی داشته باشند ممکن است در روزهای آینده مصوب شده و اعلام عمومی شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم در این نشست اظهار داشت: اگر مردم مسائل بهداشتی و مراقبتی را رعایت نکنند یک مرکز جداگانه برای افراد مشکوک به کروناویروس در نظر خواهیم گرفت.

علی اصغر صبوحی افزود: مردم هنوز خطر را جدی نگرفته اند و متاسفانه تعدد و شمار زیاد تردد و رفت و آمد در سطح شهر سمیرم بویژه در ساعت های عصرگاهی و ساعت ۹ تا ۱۲ ظهر این موضوع را تایید می‌کند.

وی تصریح کرد: علت فوت زن سالخورده‌ای که در بخش آی سی یو بستری شده بود  و درگذشت ابتلا به کووید ۱۹ نبوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم گفت: پاسخ آزمایش سه  نفر دیگری که در بخش اختصاصی بیمارستان سیدالشهدا(ع) سمیرم بستری و مشکوک به این بیماری ناشناخته  بودند نیز منفی اعلام شد.

تشکیل گروه های خودرویی و پیاده از طرف گردان امام حسین(ع) سپاه برای حضور در اماکن عمومی و تجمعی، گذشت کردن از اجاره بهای برخی مغازه ها و پاساژها از سوی صاحبان ملک و گندزدایی و ضدعفونی کردن روزانه سطح شهرهای سمیرم، ونک، حنا و کمه از دیگر برنامه ها و اقدام های ضدکرونایی در این شهرستان است.

بر همین اساس، ۶۰۰ الکل صنعتی غیر بهداشتی و سمی که برای توزیع در بازار آماده شده بود توسط واحد اطلاعات سازمان بسیج شهرضا کشف و با هماهنگی دستگاه قضایی به شبکه بهداشت و درمان این شهرستان تحویل داده شد.

بر اساس تصمیم سازمان بهداشت جهانی، از روز سه شنبه ۱۱ فوریه سال ۲۰۲۰ میلادی، ویروس جدید کرونا که هفتمین ویروس شناخته شده از این خانواده است، «سارس-کوو-۲» نام گرفت و بیماری ناشی از ابتلا آن نیز «کووید-۱۹» نامیده شد.

این بیماری جدید قرن، قابل پیشگیری است و با راهکارهای ساده و اندکی دقت می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

عموم مردم باید از تماس‌ها و ترددهای غیرضروری پرهیز کنند، فاصله منطقی را با همه افراد(یک متر) رعایت کرده و دیده بوسی و دست دادن‌های غیرضروری را کنار بگذارند.

افرادی که علائم سرماخوردگی یا آنفلوآنزا دارند، در منزل بمانند، مراقبت‌های درمانی را از طریق پزشکان در پیش بگیرند و با سایر افراد تماس نداشته باشند.

بخش بهداشت و درمان منطقه سمیرم دارای ۳۶ خانه بهداشت، ۶ پایگاه سلامت روستایی، ۶ پایگاه اورژانس ۱۱۵ و یک بیمارستان ۸۶ تختخوابی(بیمارستان سیدالشهدا) است.

سمیرم و شهرضا به ترتیب در ۱۶۰ ۷۰ کیلومتری جنوب استان اصفهان واقع شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.