شهاب اولیایی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای جلوگیری از افزایش وزن در ماه مبارک رمضان لازم است به نکاتی توجه کنیم چراکه کاهش و یا حتی عدم فعالیت و نداشتن ورزش یکی از دلایل چاقی در ماه رمضان است.

وی با اشاره به حالت بی حالی و بی رمقی بعد از صرف افطار بیان داشت: مصرف غذاهای چرب و سرخ کرده و خوراکی‌های پودر قند و شیرین مانند زولبیا و بامیه و استفاده زیاد از نمک و غذاهای شور از علل چاقی در ماه رمضان خواهد بود.

پرخوری در وعده‌های سحری و افطار ممنوع!

این متخصص تغذیه و رژیم شناس پرخوری در وعده‌های سحری و افطار و شام را منع کرد و گفت: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا حضور در مراسم و مهمانی‌ها و استفاده از غذاهای مختلف به مقدار زیاد به حداقل رسیده است.

وی توصیه‌هایی برای چاق نشدن در ماه مبارک رمضان داشت و افزود: باید از پرخوری اجتناب کنیم و مقدار نیاز واقعی به غذا را در نظر بگیریم و بدانیم که کمیت غذا باعث تقویت و سلامتی نمی‌شود بلکه کیفیت بالای غذا در کنار کمیت متناسب می‌تواند منجر به سلامتی شود.

اولیایی با اشاره به اینکه باید تا حد امکان از مصرف غذاهای سرخ شده و فست‌فودها اجتناب شود، تاکید کرد: مردم در این ماه مبارک از محصولات و غذاهای کم چرب استفاده کنند و به جای مصرف شیرینی و خوراکی‌ها پر قند و شکر به مقدار کافی از میوه و سبزیجات تازه در واحدهای مختلف بهره بگیرند.

آهسته غذا خوردن و تأثیر در جلوگیری از پرخوری

وی با توصیه به آهسته غذا خوردن در وعده‌های افطار و سحر ابراز داشت: مصرف آرام و آهسته غذا می‌تواند در مدت زمان مقرر احساس سیری ایجاد کند و از پرخوری جلوگیری کند.

وی با تاکید بر استفاده از آب و مایعات گفت: ما در بسیاری از اوقات در این ایام ماه مبارک رمضان ممکن است تشنگی و گرسنگی را اشتباه بگیریم و در این راستا باید در زمینه مصرف آب دقت لازم اتخاذ شود.

این متخصص تغذیه با اشاره به فعالیت بدنی هوازی و قدرتی به مدت ۳۰ دقیقه در روز گفت: بهترین زمان برای انجام ورزش یک ساعت مانده به افطار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.