به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران از انتشار آگهی مناقصه در انتخاب پیمانکار برای بازسازی گنبد امام زاده ۱۷ تن گلپایگان خبر داد و اظهار داشت: بازسازی بنا برای اجرای کاشی کاری به مساحت ۲۰۰ مترمربع و به ابعاد ۱۹ در شش سانتی‌متر و به قطر شش سانتی‌متر و مطابق با رنگِ لعاب سنتی گنبد است.

وی گفت: پیمانکاران واجدالشرایط اداره میراث فرهنگی تا ۲۵ اردیبهشت ماه سال جاری فرصت حضور دارند و نتیجه مناقصه یک هفته بعد اعلام خواهد شد.

آسیب دیدن نقاشی و گچ‌بری‌های داخل امام زاده

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان تصریح کرد: گنبد امام زادگان ۱۷ تن در پی بارش‌های سیل‌آسای باران در فروردین ماه سال ۹۸ آسیب دید و به دلایلی ترمیم آن در سال گذشته انجام نشد و سبب آسیب دیدن نقاشی و گچ‌بری‌های داخل امام زاده که به عصر صفوی تعلق دارد منجر شد.

وی گفت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان زمستان سال گذشته بهترین راه برای جلوگیری از آسیب بنای امام زاده هفده تن گلپایگان را ایزوگام گنبد که عمر کاشی‌های آن چند سال بیشتر نیست در دستور کار قرار داد منتها در فضای مجازی بازتاب خاصی داشت و اجرا نشد.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی ابراز داشت: بقعه امام زادگان هفده تن گلپایگان از بناهای قرن یازدهم هجری قمری است که به دست امامقلی خان پسر الله وردی‌خان سردار معروف شاه عباس اول صفوی بنا شده است.

وی افزود: این بنای هشت ضلعی امام زاده هفده تن گلپایگان که بر روی آرامگاه امام زادگان هفده‌تن ساخته شده است دارای کتیبه‌های معرق و منبت و گره چینی‌های نفیس و گنبدی فیروزه‌ای است و نقاشی‌های درون آن به عصر صفوی تعلق دارد که به شماره ۲۹۰ در سال ۱۳۱۶ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.