مهرداد مرادمند روز سه‌شنبه در گفت ‌و گو با ایرنا افزود: بیش از هزار و چهارصد میلیارد ریال از کل خسارت وارده شده به بخش کشاورزی مربوط به باغ ها و محصولات باغی هسته‌دار مثل بادام، زردآلو و آلو بوده است.

وی میزان خسارت محصولات باغی را بیش از چهار هزار تن در قالب بیش از پنج هزار و ۷۰۰ هکتار اعلام کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خسارت به بخش زراعت را ۱۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از بخش زراعت این استان دچار خسارت شده‌اند.

وی اضافه کرد: بیشترین خسارت در شهرستان‌های شمالی، مرکزی و غرب استان مثل آران و بیدگل، کاشان، اصفهان، فریدن و فریدونشهر بوده است.

مرادمند یادآورشد: برآورد خسارت‌ها در این سازمان انجام شد و کشاورزانی که محصولات خود را بیمه کردند برای دریافت غرامت به واحد خدمات بیمه بانک کشاورزی مراجعه کنند.

اراضی کشاورزی اصفهان حدود ۵۶۳ هزار هکتار معادل ۳.۵ درصد از مساحت استان است که با توجه به محدودیت‌های منابع آب در سال‌های اخیر، فقط حدود ۲۹۰ هزار هکتار آن تحت کشت زراعی و باغی قرار می‌گیرد.

به گفته مسئولان، ۷۰درصد مجموع اراضی کشاورزی استان به کشت محصولات زراعی اختصاص دارد و سالانه ۴.۶ میلیون تُن محصولات زراعی در استان اصفهان تولید می‌شود.

استان اصفهان با دارا بودن ۵۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی معادل پنج درصد از مساحت کل استان و ۳.۹ درصد از اراضی کشور را به خود اختصاص داده‌است.

مجموع اراضی باغی استان ۷۹ هزار هکتار که بیشترانواع سیب درختی، به، انگور، گلابی، زردآلو، بادام و پسته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.