ایرج موفق روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت:  از زمان شیوع این بیماری تاکنون  ۳۱۹ فقره گزارش به این ستاد در مورد اقلام سلامت محور ارائه شد که بیشترین تخلف‌های کشف شده مربوط به گرانفروشی و احتکار ماسک، دستکش و موادضدعفونی، اخفا و امتناع از فروش، ارائه نکردن فاکتور و درج نکردن قیمت بر روی کالاهای بهداشتی بود.

وی ادامه داد : ۱۷۲ فقره از پرونده‌ها مربوط به گرانفروشی ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده، ۱۲ فقره مربوط به تقلب، ۲  مورد احتکار و سه مورد در زمینه اخفا و امتناع از فروش است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به تشدید نظارت و بازرسی‌ها از مراکز پخش لوازم بهداشتی در این استان، بیان کرد: پرونده‌های تخلف برای صدور رای نهایی به تعزیرات حکومتی این استان ارسال شد.

وی از شهروندان خواست هر گونه تخلف از احتکار، گرانفروشی یا توزیع نکردن هرگونه لوازم بهداشتی و ضدعفونی را از طریق سامانه ۱۲۴ دریافت شکایت مردمی گزارش نمایند.

موفق خاطرنشان کرد: گشت‌های مشترک با نیروی انتظامی، اداره کل اطلاعات و اطلاعات سپاه، دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی برگزار شده و بصورت روزانه از مراکز تولید، پخش و توزیع اقلام سلامت محور  مورد نیاز مقابله با کرونا بازدید می‌شود.

وی  با بیان اینکه بازرسانی از اداره کل صنعت معدن و تجارت در کارخانه های تولید کننده محصولات بهداشتی و سلامت محور استان مستقر هستند تصریح کرد: آمار تولید، توزیع و موجودی کارخانه‌های تولید کننده محصولات بهداشتی و کالاهای سلامت محور نیز بصورت روزانه دریافت شده و در اختیار سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و دیگر مراجع استانی قرار می‌گیرد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا تا کنون را بیش از ۸۳ هزار نفر و جان باختگان این بیماری را بیش از پنج هزار نفر اعلام کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.