عباس رضایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امروز در دومین جلسه با پژوهشگران دانشگاه‌های مادر اصفهان برگزار و در آن راه‌های تامین منابع مالی، تهیه مواد اولیه و تجاری سازی کیت‌های تشخیص بیماری کرونا بررسی شد.
وی تصریح کرد: در این جلسه حمایت از پنج طرح پژوهشی ‌در حوزه تشخیص بیماری کرونا مصوب و قرار شد با بهره‌گیری از ظرفیت صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان اصفهان منابع مالی در قالب وام‌های قرض الحسنه و مشارکت سرمایه گذاری تامین شود.
استاندار اصفهان گفت: این پنج طرح در قالب یک شرکت دانش بنیان فعالیت علمی و تحقیقاتی خود را دنبال کرده و  محصول آنان  پس از  گذر از مراحل آزمایشی و دریافت تاییدیه دانشگاه علوم پزشکی و مراکز علمی، تجاری‌سازی می‌شود.
وی با اشاره به ضرورت سرعت بخشی به روند تولید این محصولات، تاکید کرد: استانداری اصفهان از طرح‌های دارای مبانی علمی متقن و قابل استفاده حمایت‌های معنوی، فکری و حقوقی لازم را خواهد داشت.
رضایی با اشاره به جایگاه علمی اصفهان افزود: مجموعه‌های تصمیم‌گیر ملی باید توانمندی علمی استان را به عنوان فرصتی برای تولید محصولات زیست فناورانه و پزشکی مورد توجه قرار دهند.

در این جلسه که با حضور شماری از پژوهشگران دانشگاه‌های علوم پزشکی ، صنعتی و اصفهان برگزارشد در باره تامین مالی طرح‌های ساخت کیت‌های تشخیص بیماری کرونا در استان اصفهان به همراه کارشناسان صندوق غیر دولتی پژوهش و فناوری استان تبادل نظر شد. 

تاکنون بیش از۶۸ هزار ایرانی به کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان بیش از چهار هزار و ۲۰۰ تن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.