هادی منوچهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا استان اصفهان خودروهای پلاک زوج و فرد در روز ۱۲ و ۱۳ فروردین ممنوع است اما خودروهای تاکسی با پلاک "ت"، تاکسی‌های تلفنی محله‌ها دارای علائم روی بدنه خودرو و تاکسی‌های اینترنتی دارای علائم و برچسب مرتبط برای تردد در شهر و سرویس‌دهی به شهروندان مجاز به تردد خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه این تاکسی به دلیل داشتن مسافرانی کمتر از اتوبوس و مترو از ایمنی بیشتری در روزهای شیوع ویروس کرونا در کشور برخوردارند اظهارداشت: رانندگان انواع تاکسی‌ در شهر اصفهان مجاز به انجام فعالیت‌های شخصی با تاکسی‌های در اختیار خود نیستند و درصورت شناسایی چنین افرادی توسط بازرسان و پلیس راهور اعمال قانون خواهند شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان بیان کرد: در روزهای یادشده بازرسان سازمان تاکسیرانی، نیروهای انتظامی و راهور و نیروهای بسیجی در سطح شهر فعال هستند و فعالیت تاکسی‌های فعال را نظارت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تاکسی‌های آنلاین زیر نظر سازمان صمت فعالیت دارند ادامه داد: انواع تاکسی‌های شهر اصفهان حق دریافت اضافه کرایه در این روزها را ندارند و در صورتی که هزینه‌ای بیش از نرخ مصوب شورای شهر برای تاکسی‌های زرد رنگ دریافت کنند جریمه خواهند شد.

منوچهری تاکید کرد: شهروندان درصورت مشاهده تخلفات مختلف از جمله دریافت وجه اضافی از مسافران، موارد را با سامانه ۱۳۷ شهرداری در میان بگذارند.

وی درباره موارد رعایت بهداشت و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در ناوگان تاکسیرانی شهر اصفهان نیز خاطرنشان کرد: در تمام ۱۷۰ خط ویژه و عادی تاکسیرانی اصفهان دستگاه‌های ضدعفونی به صورت رایگان در اختیار رانندگان قرار گرفته و به صورت مرتب و روزانه سه تا ۸ مرتبه با رعایت موارد آموزش داده شده، داخل و بیرون تاکسی‌ها ضدعفونی می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: تاکسی‌های آنلاین و تلفنی محله‌ها نیز این موارد را رعایت کرده و روزانه به ضدعفونی خودروهای خود مبادرت می‌کنند.

وی در پاسخ به این سووال که آیا پرداخت کرایه به صورت نقدی و یا الکترونیکی انجام می‌شود بیان کرد: همه تاکسی‌های اصفهان دارای شماره کارت بانکی و دستگاه کارتخوان هستند ولی به هرحال در برخی موارد نیز اسکناس رد و بدل می‌شود که در صدد رفع این مورد هستیم.

منوچهری افزود: سامانه کیف پول الکترونیک مقرر بود پیش از شیوع ویروس کرونا در کشور عملیاتی شود که به این دلیل با تاخیر مواجه شد اما امیدواریم در هفته آینده این سامانه راه اندازی شود.

۹هزار تاکسی با پلاک "ت" ، بیش از سه هزار خودروی در تاکسی تلفنی محله‌ها و ۱۵ هزار تاکسی اینترنتی در اصفهان فعالیت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.