منابع آگاه به خبرنگار ایرنا اعلام کردند که نارضایتی مردم از اجرای پروژه تونل و زیرگذر استاد معین و بهره برداری از آن در هفته جاری که با اعتراض جمعی از ساکنان محله همراه شد، در جابجایی مفاخریان نقش موثری داشته است.

این منابع معتقدند مفاخریان باید در طراحی این تونل، مطالعات کارشناسی بیشتری انجام می داد و در این زمینه، دیدگاههای و نظرات مردم منطقه را نیز لحاظ می کرد.

به گفته منابع مذکور، «مصطفی موسوی لاری» به عنوان شهردار جدید منطقه ۹ تا ساعاتی دیگر با حضور مسئولان شهرداری تهران به صورت رسمی معارفه خواهد شد.  

موسوی لاری تاکنون مدیرکل هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران بوده است.

مفاخریان ۴۶ ساله از شهریور ۱۳۹۶ با حکم محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران، مسئولیت اداره امور شهرداری منطقه ۹ را بر عهده گرفته بود و زیرگذر استاد معین در محدوده خیابان آزادی تهران مهمترین طرح دوران جدید مدیریت شهری تهران در دوره او اجرا شده است.

این طرح روز دوشنبه گذشته با حضور «پیروز حناچی» شهردار، «محسن هاشمی» رییس شورای شهر و جمعی از مسئولان شهری افتتاح شد اما گروهی از ساکنان محله به بهره برداری از این طرح اعتراض کردند.

آنها معتقد بودند در حالی که بار ترافیکی این منطقه بیشتر از جنوب به شمال است اما زیرگذار استاد معین به صورت یکطرفه و در مسیر شمال به جنوب افتتاح شده است و این وضعیت، مشکلی چندانی از ترافیک منطقه حل نخواهد کرد.

شهردار تهران پس از استماع سخنان شهروندان به آنان گفت که در طراحی این پروژه نقشی نداشته است اما بررسی های کارشناسی برای دو طرفه کردن این مسیر و اجرای آن را انجام خواهد داد.

 تونل و زیرگذر ۷۰۰ استاد معین به طول  ۷۰۰ متر و با هزینه ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

مسئولان شهرداری منطقه می گویند بهره برداری از این تونل، نقش موثری در کاهش ترافیک و تسهیل تردد خودروها در یکی از مهمترین معابر غرب پایتخت در خیابان آزادی خواهد داشت.

ویژگی پروژه مذکور  فعالیت در عمق چهار متری خیابان آزادی و نیم متری سقف مترو بوده است؛ یعنی بدون اینکه فعالیت خط چهار مترو متوقف شود، پروژه در عمق چهار متری خیابان آزادی، ساخته شده است.

اجرای این پروژه با هدف برقراری ارتباط میان خیابان های استاد معین و شهید اکبری در دو سوی خیابان آزادی و مرز مناطق ۹ و ۲ شهرداری تهران از سال ۱۳۹۳ آغاز شده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.