سید علیرضا مروجی روز یکشنبه در این زمینه تشریح کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون نتیجه آزمایش ۸۳۱ نفر از بیماران مشکوک تنفسی مثبت اعلام شده است که ۷۱۵ مورد از این بیماران مربوط به کاشان و ۱۱۶ مورد مربوط به آران‌وبیدگل و شامل ۵۰۰ نفر مرد و ۳۳۱ نفر زن هستند.

وی با اشاره به منفی بودن نتیجه آزمایش ۳۶۳ نفر افزود: در زمان حاضر ۳۲۴ بیمار داریم که ۳۰۲ نفر در بیمارستان شهید بهشتی کاشان و سایرین در آران‌وبیدگل بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به طرح غربالگری بیان کرد: این طرح همچنان در منطقه ادامه دارد و تا کنون نزدیک به ۷۵ درصد جمعیت، برابر با ۳۷۰ هزار نفر از مردم ۲ شهرستان از سوی نیروهای حوزه بهداشت با همکاری بسیج غربالگری شدند و تیم‌های نظارتی ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به صورت دقیق بر این طرح نظارت می‌کنند.

وی در ادامه از همکاری خوب موسسه‌های خیریه درمانی که در بحران کرونا موجب شدند بار مرکزهای دولتی و بیمارستان‌های دولتی کاهش پیدا کند، تشکر ویژه کرد.

مروجی با اشاره موازین بهداشتی حرفه‌ای در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها همچنین گفت: اقدام‌های کنترلی بهداشت محیطی در سطح معابر عمومی و اماکن خاص مانند عابر بانک‌ها با قدرت و قوت در حال ادامه است و از همکاری خیرین، اصناف و سایر اقشاری که در این راه کمک کردند، قدردانی می‌شود.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تا کنون به بیش از ۹۰ درصد کشورها سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.