قربانعلی ولیزاده بورا روز شنبه در حاشیه بازدید از ورودی های هفتگانه بابل در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از بامداد جمعه زمان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در ورودی های بابل تاکنون مردم همکاری بسیار خوبی داشته اند و هشدارهای ماموران را پذیرفته و به شهرهای خود بازگشتند.

وی بیان کرد: این همکاری سبب شد تاکنون هیچ خودرویی در بابل بخاطر عدم رعایت این قانون جریمه و یا به پارکینگ منتقل نشود که این موضوع بسیار ارزشمند است.

وی اضافه کرد: تجربه تاریخی نشان داده است که در طول تاریخ انقلاب انجام کارهای بزرگ و موفقیت ها بدون همکاری مردم امکان پذیر نیست و در حال حاضر مردم به این باور رسیده اند که برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا باید همکاری داشته باشند.

وی گفت: اگر بخواهیم زودتر ویروس کرونا را شکست دهیم و شهر ما به روال عادی برگردد باید شهروندان بابلی هم از ترددهای غیر ضرور پرهیز داشته باشند تا زنجیره انتقال به طور کامل قطع شود.

تفرجگاه های جنوب بابل برای ۱۳ فروردین تعطیل است

فرماندار بابل بیان کرد: بنا بر مصوبه شورای تامین شهرستان بابل تمامی تفرجگاه ها و مناطق جنگلی جنوب در بابلکنار، بندپی شرقی و بندپی غربی بابل تا ۲۰ فروردین تعطیل می باشد و شهروندان در روز ۱۳ فروردین برای حضور در این مناطق از منازل خارج نشوند.

وی افزود: همچنین تمامی پارک های شهر بابل تا ۲۰ فروردین بسته می باشد و در روز ۱۳ فروردین پذیرای شهروندان نخواهد بود.

وی اظهار داشت: هر تصمیمی که نظام در خصوص مبارزه با ویروس کرونا اتخاذ می کند برای حفظ سلامتی شهروندان است و اگر بخواهیم زودتر به پیروزی برسیم همکاری شهروندان همچنان باید ادامه دار باشد تا از این وضعیت بحرانی خارج شویم.

شهرستان بابل که از اول اسفند با شناسایی ۲ بیمار مشکوک و رسانه ای کردن آن ، دروازه ورودی کرونا به مازندران نامیده شد ، بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان که به صورت مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت دارد ، تاکنون بیش از  ۱۱ هزار بیمار مشکوک به ویروس کرونا را در مراکز درمانی خود پذیرش کرد که از این تعداد بیش از یکهزار و ۸۱۵  بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های شهرستان بستری شدند و تحت مراقبت های ویژه قرار گرفتند.

شهرستان ۵۳۱ هزار نفری بابل که دارای ۶ بخش و هفت شهر است و هم اکنون وارد چهارمین هفته وضعیت قرمز کرونایی شده  است.

با توجه به این موضوع رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز اواخر هفته جاری  از احتمال موج دوم شیوع ویروس کرونا در این شهرستان ابراز نگرانی کرد و از شهروندان خواست تا در اجتماعات حضور نیابند و بهداشت فردی را رعایت کنند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران، هفت بیمارستان آموزشی درمانی شامل بیمارستان آیت الله روحانی ، شهید یحیی نژاد ، شهید بهشتی ، بیمارستان ۱۷ شهریور مرزیکلا ، بیمارستان کودکان امیرکلا ،مرکز ناباروری فاطمه الزهرا  و همچنین بیمارستان پرتو درمانی شهید رجایی بابلسر را زیر پوشش دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.