بیماری کرونا در بابل از اول اسفند ماه جاری از ۲ فردی که سفری به قم داشتند شروع شد و تاکنون بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی بابل به بیش از یک هزار نفر بیمار بستری شده در بیمارستان های ایت الله روحانی، مرحوم میناگر، شهید یحیی نژاد و شهید بهشتی رسید.

این دانشگاه امروز شنبه طی اطلاعیه ای  اعلام کرد که جوا ب آزمایش ۲۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های بابل هم مثبت اعلام شد.

هم اکنون حدود ۴۰۰ بیمار مشکوک به کرونا در سه بیمارستان آیت الله روحانی، شهید یحیی نژاد و شهید بهشتی بستری هستند و نیز بیمارستان مرحوم میناگر به بستری مادران باردار مشکوک به کرونا اختصاص یافته است.

مراکز درمانی تاکنون نه تنها به افراد بومی بابل ، بلکه به افرادی از سایر شهرستان‌های استان و حتی غیر استانی نیز خدمات درمانی ارائه داده است و در مدت پنج زایمان از مادران باردار مشکوک به کرونا انجام شده است.

همچنین تاکنون بیش از پنج هزار نفر بیمار مشکوک به کرونا به درمانگاه های شهرستان بابل برای ویزیت مراجعه کردند.

شهرستان ۵۳۶ هزار نفری بابل دارای یک هزار و ۵۰ تخت در مراکز درمانی و بیمارستان های دولتی است که هم اکنون ۴۰۰ بیماران مشکوک به کرونا ویروس در چهار بیمارستان این شهرستان بستری می باشند.

وضعیت شهرستان بابل هم اکنون به دلیل شمار کشته شدگان و مبتلایان به ویروس کرونا در وضعیت قرمز دارد. بسیاری از مبتلایان به ویروس کرونا از خانواده پرستاران و پزشکان هستند که در خانه قرنطینه هستند.

شهرستان بابل با جمعیت ۵۳۶ هزار نفری یکی از پرجمعیت ترین شهرستان های مازندران است که دارای ۶ بخش و هفت شهر است.

هفت بیمارستان آموزشی درمانی هم اکنون زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی بابل خدمات درمانی مورد نیاز را به بخشی از مردم مازندران ارائه می دهد.

 این بیمارستان ها شامل آیت الله روحانی ، شهید یحیی نژاد ، شهید بهشتی ، بیمارستان ۱۷ شهریور مرزیکلا ، بیمارستان کودکان امیرکلا ،مرکز ناباروری فاطمه الزهرا  و همچنین بیمارستان پرتو درمانی شهید رجایی بابلسر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.