زهرا سعیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: باید بودجه‌هایی برای سلامت و درمان و رفع دغدغه‌های کادر درمان و پزشکان و پرستاران اختصاص یابد زیرا  آرامش مردم و فعالان بخش بهداشت و درمان در شرایط کنونی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و پیش نیازهای تحقق این آرامش هرچه زودتر فراهم شود.  

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد : پیگیریهای متعدد و روزانه‌ با معاونت پارلمانی وزارت بهداشت و درمان برای رفع دغدغه های کادر درمانی و پرستاران در حال انجام است و این مهم باید تا مهار بحران کرونا ادامه یابد.

وی مشارک همگانی برای مهار این بیماری را الزامی دانست و تصریح کرد: بدون شک بحران کرونا ماندگار نیست و با تغییر فصل و افزایش دما این مسائل کمتر خواهد شد اما مهم این است که در شرایط بحرانی بتوانیم مدیریت درست و اصولی داشته باشیم.

وی بر ضرورت اجرای همه جانبه طرح فاصله گذاری اجتماعی  در کشور و استان اصفهان تاکید کرد و مشارکت همگانی برای تحقق راهبردهای این طرح را اجتناب ناپذیر دانست. 

سعیدی با اشاره به اهمیت تولید محتوای مناسب در مورد راههای مقابله با ویروس کرونا در شبکه های اجتماعی تصریح کرد: تیم های کارشناسی باید در این زمینه فعال شوند و محتوای خوب و مفید را در این شبکه ها  تزریق کنند.

وی در پاسخ این سووال آیا در این شهرستان با کمبودهای در این زمینه مواجه هستیم ؟ خاطرنشان کرد: بطور مداوم با روسای شورای تامین و شبکه بهداشت و درمان مبارکه در ارتباط هستم و مشکل چندانی در زمینه کیت های آزمایشگاهی و تست کرونا در این شهرستان وجود ندارد.

به گفته وی مسوولان شهرستان باید برای تامین مواد اولیه کارخانه های فعال در زمینه تولید ژل و مواد ضد عفونی بیش از پیش اقدام کنند.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تصمیم گیری در خصوص ادامه حضور کارگران در صنایع با توجه به شیوع کرونا، نیازمند تصمیم گیری منطقی در شورای تامین و همراهی مدیران کارخانه هاست.

سعید اضافه کرد: پیگیری‌های لازم در مورد تامین الکل کارخانه‌ها تولید ژل ضد عفونی انجام شده و یکی از اصلی ترین شرکت های تولید کننده مواد شوینده در این استان خطوط تولید خود را به طور کامل به تولید ژل اختصاص داده است.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ظهر روز جمعه با اعلام آخرین آمار شیوع بیماری کرونا در ایران گفت: تاکنون ۳۲ هزار و ۳۳۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۱۴۴ بیمار دیگرف تعداد کل موارد فوت به ۲۳۷۸ نفر رسید.

به گفته وی خوشبختانه تاکنون ۱۱ هزار و ۱۳۳ نفر از بیماران مبتلا به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند اما ۲۸۹۳ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.