به گزارش خبرنگار مهر، علی نیّرپور امروز در گفتگویی با خبرنگاران با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در شهرستان بناب مثبت است؛ افزود: یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا ماندن در منزل و پرهیز از حضور در اماکن عمومی است.

وی تصریح کرد: تمام بیمارانی که با علائم بالینی به مراکز درمانی و بیمارستان‌های شهرستان مراجعه می‌کنند، احتمال مثبت بودن آنها وجود دارد؛ لذا باید تمام اقداماتی که به یک بیمار مثبت انجام می‌دهیم روی این بیمار نیز انجام دهیم و مردم نباید در این زمینه نگران باشند و باید همکاری لازم را با همکاران مراکز بهداشتی و درمانی بعمل آورند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب یادآور شد: با توجه به مسری بودن ویروی و اینکه خیلی از ناقلین ویروس از بیماری خود اطلاعی ندارند باید از سفرهای غیرضروری و همچنین حضور در محل‌های پرتردد پرهیز و اجتناب کنند.

نیّرپور ضمن هشدار به مردم شهرستان بناب برای پرهیز از حضور در محل‌های پرتجمع تأکید کرد: متأسفانه در شهرستان بناب تا حدودی کم توجهی وجود دارد و خیابان‌های شهر مملو از جمعیت و ترددهای غیرضروری است.

وی اضافه کرد: تا زمانی که تجمعات انسانی جمع نشده‌اند ویروس کرونا همراه ما خواهد بود.

این مدیر مسئول بهداشت و درمان شهرستان بناب سپس با بیان اینکه بیمارستان امام خمینی (ره) بناب ۲۴ ساعته آماده پذیرش تمام بیماران دچار مشکلات تنفسی است؛ بیان کرد: بخاطر اینکه مردم از مراجعات بدون دلیل به بیمارستان‌های شهر اجتناب کنند، کار غربالگری در مرکز بهداشتی ودرمانی عسگرآباد انجام می‌شود.

نیّرپور با رد برخی آمارها در خصوص مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان بناب گفت: تاکنون ۲۳ نفر به دلیل داشتن بیماری‌های تنفسی در مراکز درمانی بناب بستری شده‌اند که ۶ نفر در طول این مدت در اثر بیماری تنفسی فوت کردند که تنها یک نر از فوت شدگان مثبت بوده است و فعلاً تست کرونای ۳ نفر در بناب مثبت است.

وی خاطرنشان کرد: ویروس کرونا بیماری خاصی نیست و شهروندانی که مورد تست و آزمایش در این زمینه قرار می‌گیرند، نباید واکنش منفی از خود نشان دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بناب اظهار کرد: تا زمانی که مردم رعایت نکنند، شدیداً نگران شیوع ویروس کرونا در بناب خواهیم بود و شاید تا چند روز آینده شیوع این ویروس به اوج برسد.

نیّرپور همچنین با بیان اینکه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به عمومی مردم و راه‌های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بسیار حائز اهمیت است؛ افزود: بنا به توصیه‌های مسئولین وزارت بهداشت و درمان راه‌های پیشگیری از شیوع کرونا ساده است و با رفتارهای مناسب نظیر پرهیز از دست دادن، روبوسی، پرهیز از انجام مسافرت و عدم حضور در تجمعات و شستشوی مداوم دست‌ها تا حد زیادی می‌تواند از ابعاد شیوع این ویروس بکاهد.

وی با تأکید بر ایجاد آرامش و عدم نگرانی مردم گفت: بهترین راه پیشگیری رعایت نکات بهداشتی و عدم حضور در محل‌های شلوغ و پرتردد است، لذا انتظار داریم خط فکری رسانه‌ها نیز برای کاهش آمار مبتلایان و جلوگیری از شیوع این ویروس آگاهی دهی به مردم و حفظ آرامش از سوی مردم باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از خیرین شهرستان بناب بخاطر مساعدت‌های مالی و جنسی و تقدیر و تشکر از مردم بخاطر تعطیلی مجالس ترحیم و برنامه‌های احسان از مردم خواست هزینه‌های مربوط به این مراسمات را در قالب اجناس مربوط به حفاظت‌های فردی تهیه و بصورت رایگان در اختیار مردم قرار دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.