فرمانده سپاه سردشت روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این عملیات که با عنوان «تداوم دفاع بیولوژیک شهدای مدافعان سلامت» از امروز با محوریت نیروی زمینی سپاه آغاز شده است این نیرو با بکارگیری رده های بسیجی و گروه‌های جهادی آن را به مدت ۱۰ روز اجرا می‌کند.

سرهنگ غلامحسین محمدی‌اصل افزود: گردان‌های بیت‌المقدس، حوزه‌های مقاومت، پایگاه‌های مقاومت، کارکنان، بهداشت و درمان سپاه و گروه‌های جهادی از امروز تا ۱۶ فروردین در شهرهای سردشت، ربط و نلاس در این عملیات شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ۳۵۰ نفر از بسیجیان این شهرستان در قالب بیش از ۵۰ دستگاه خودرو در این عملیات شرکت می‌کنند اضافه کرد: بسیجیان در یگان‌های جنگ نوین سپاه مأموریت خود را در ۲ محور رژه خودرویی و ضدعفونی و گندزدایی در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا را برگزار می‌کنند.

وی هدف از اجرای این عملیات را نمایش اقتدار رده‌ها و یگان‌های عملیاتی و توان عملیاتی یگان‌ها در جنگ‌های نوین و در صحنه‌های واقعی برشمرد و گفت: در این علمیات توانمندی‌ها و کمبودها شناسایی و در مواجهه با تهدیدات بیولوژیکی و بیوتروریسم احصاء می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در مدت برگزاری عملیات دفاع بیولوژیکی تمامی مراکز دخیل در موضوع از جمله شبکه بهداشت و درمان، سازمان‌ها و ادارات خدماتی و اجرایی با مسوولیت سپاه همکاری لازم را انجام خواهند داد افزود: همه مناطق شهری و روستایی سردشت توسط رده‌های سپاه بلوک‌بندی شده تا در مأموریت محوله همه نقاط این شهرستان پوشش داده شود.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی ۴۹۷ نفر به این بیماری مبتلا شده‌ و از این تعداد ۴۰ نفر تاکنون فوت کرده‌اند.

سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.