اسماعیل بایبوردی روز چهارشنبه در نشستی با فعالان رسانه‌ای آران‌وبیدگل افزود: این طرح پایش سلامت با همکاری بسیج، هلال احمر، شبکه بهداشت، نیروی انتظامی و راهداری انجام خواهد شد و هشت گروه در هشت محور شهرهای سفیدشهر، نوش‌آباد، آران‌وبیدگل و ابوزیدآباد مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به استقرار تعدادی پست ایست و بازرسی در نقاط مختلف شهرستان یادآور شد: همچنین گروه ۸۴۰ موشکی ارتش مستقر در شهرستان آران‌وبیدگل، در ورودی آزادراه به کاشان و آران‌وبیدگل در نزدیکی مصلای کاشان برای پایش سلامت و بازرسی حضور دارند.

فرماندار آران‌وبیدگل اضافه کرد: ارتش از همان روزهای نخست به طور جدی برای مقابله با کرونا ورود کرد و ۱۵۰ میلیون ریال کمک نقدی به بیمارستان سید الشهدا (ع) داشت و کلینیک ارتش هم به فعالیت بی‌وقفه خود برای ارایه خدمات درمانی به مردم ادامه داد و در این راستا سه‌هزار و ۷۰۰ خانوار را غربالگری کرد.

وی ادامه داد: گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر، توزیع دستکش و ماسک، استقرار ۲ تیم پزشکی برای پایش سلامت شهروندان و تشکیل ستاد پدافند بیولوژیک از جمله اقدام‌های ارتش در شهرستان آران‌وبیدگل است.

بایبوردی به فعالیت بی‌وقفه ده‌ها گروه بسیجی و مردمی اشاره کرد و گفت: این گروه‌های مردمی نیز به گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر و مرکزهای درمانی، توزیع دستکش و ماسک و حضور در بیمارستان سید الشهدا (ع) این شهرستان در قالب بیماریار پرداختند.

وی نقش پررنگ خیرین سلامت را یادآور شد و اظهارداشت: این خیرین افزون بر ۲۰ میلیارد ریال برای مبارزه با ویروس کرونا اختصاص دادند که جای قدردانی فراوان دارد.

فرماندار آران‌وبیدگل همچنین از اختصاص ۷۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت برای تکمیل و تجهیز بیمارستان ثامن خبر داد و افزود: نماینده وزارت بهداشت از اختصاص اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی برای بهره‌برداری از فاز نخست بیمارستان امام حسن (ع) با بخش‌های سی‌تی‌اسکن، رادیولوژی، اورژانس و درمانگاه خبر داده است.

وی تصریح کرد: تعطیلی مکان‌های پرتجمع از جمله اماکن متبرکه، نمازجمعه، مسجدها، صنایع و واحدهای صنفی غیرضروری و محدود کردن حضور کارمندان در اداره‌ها از دیگر اقدام‌های در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این شهرستان است.

رییس شورای هیات‌های مذهبی آران‌وبیدگل نیز با اشاره به حضور جدی برای مبارزه با کرونا گفت: در همان ابتدای شیوع بیماری در این شهرستان، هیات‌های مذهبی برای همکاری اعلام آمادگی کردند و اقدام‌ها و فعالیت‌های خوبی هم در این زمینه انجام دادند.

حسین ابوالحسن‌زاده افزود: بیشتر هیات‌های مذهبی بنرهای هشداری بیماری کرونا را در معابر نصب و نسبت به گندزدایی و ضدعفونی کردن مکان‌ها و معابر اقدام کردند که همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: تعدادی هیات مذهبی نیز برای تولید ماسک در کارگاه‌های تولیدی و توزیع دستکش و مواد ضدعفونی و سایر اقلام در محله‌ها اقدام کردند.

رییس شورای هیات‌های مذهبی آران‌وبیدگل اضافه کرد: خیرین هم کمک‌های قابل توجهی به تجهیز و تامین اقلام مورد نیاز حوزه بهداشت و درمان این شهرستان داشتند و قدردانی از مدافعان سلامت از دیگر اقدام‌های این خیرین بوده است.

وی تاکید کرد: هیات‌های مذهبی شهرستان همچنان با قدرت در کنار مردم و مسوولان از هیچ اقدامی در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا دریغ نمی‌کنند و به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تا کنون به بیش از ۹۰ درصد کشورها سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی با مشارکت شهروندان و راهکارهایی ساده مانند شست و شوی مکرر دست‌ها با صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می‌توان از میزان شیوع و ابتلای ویروس کرونا جلوگیری کرد.

بنابر آخرین آمار اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، شمار مبتلایان قطعی به این ویروس در شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل ۷۱۲ نفر و شمار متوفیان ۹۸ مورد بوده است.

شهرستان ۱۰۳ هزار نفری آران‌وبیدگل در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.