جعفر مطلب‌زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از حدود ۲ هفته گذشته و بهویژه پس از تخصیص ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان از سوی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات به کاربران اینترنت ثابت، مصرف اینترنت در این استان تا چهار برابر افزایش یافت و همین امر منجر به ایجاد ترافیک سنگین روی سیستمهای مخابراتی و شبکه دسترسی شد.

بسته ۱۰۰گیگ اینترنت ثابت رایگان از ۱۸ اسفند با توجه به تقاضای مردم و ماندن آنها در خانه جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا برای همه کاربران تا پایان اسفند فعال شد هرچند فرصت استفاده از آن تا هفتم فروردین تمدید شد.

مطلب زاده با بیان اینکه در این مدت تعداد کاربران آنلاین به طور همزمان افزایش چشمگیری یافت، اظهار داشت: این موضوع و افزایش ترافیک روی شبکه باعث شد تا سرعت اینترنت کاهش یابد و برخی کاربران به ویژه برای اموری مانند آموزش آنلاین با مشکل مواجه شوند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های خدمات‌رسان اینترنت تلاش زیادی برای رفع این مشکل کردند، اضافه کرد: در این مدت در تعداد آی‌پی ها (IP) دچار مشکل شدیم که برطرف شد همچنین شرکت های خدمات رسان اقدام به افزایش تجهیزات دسترسی به شبکه کردند.

مطلب زاده با تاکید بر اینکه ظرفیت پهنای باند استان اصفهان ۲ برابر نیاز فعلی مردم است، تصریح کرد: اما در چند روز گذشته با افزایش ناگهانی استفاده مردم از شبکه اینترنت مواجه شدیم و همین امر باعث شد تا دسترسی به شبکه با مشکل مواجه شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد کاربران افزایش زیادی در یک ماه گذشته در استان اصفهان نیافت، خاطرنشان کرد: اما میزان مراجعه آنها زیاد شد و درحالیکه منابع ما کامل است اما پاسخگویی به این حجم از تقاضا از طریق دسترسی به شبکه با مشکل مواجه شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان با اشاره به راه اندازی شاهراه اینترنتی استان (gateway) در سال گذشته، تاکید کرد: با توجه به راه اندازی این زیرساخت، نگرانی از نظر پهنای باند استان وجود ندارد زیرا زیرساخت اصلی ما فراهم است.

وی با بیان اینکه میزان مصرف اینترنت توسط کاربران اینترنت ثابت به طور معمول، کمتر از این میزانی است که در ۲ هفته گذشته بود، گفت: احتمال اینکه پس از برطرف شدن بحران بیماری کرونا و پایان یافتن قرنطینه خانگی، مصرف اینترنت کاهش یابد زیاد است.

مطلب زاده با اشاره به اینکه اقدام های زیادی برای بهبود شبکه انجام شد و مخابرات و اپراتورهای ارائه دهنده سرویس شرایط را تحت نظر دارند، افزود: در زمان حاضر شرایط تحت کنترل و پایدار است.

استان اصفهان حدود ۶۰۰ هزار مشترک اینترنت پرسرعت  (ADSL)  دارد.

تا ظهر روز چهارشنبه بیست و هشتم اسفند جاری، ۱۷ هزار و ۳۶۱ نفر در کشور  بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و یکهزار و ۱۳۵ نفر به‌علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و پنج هزار و ۷۱۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

از این تعداد اصفهان با یکهزار و ۵۳۸ بیمار مبتلا به کرونا، دومین استان پس از تهران در تعداد بیماران است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.