آزاد حکمت روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر ۱۶۲ هزار و ۲۳۹ پورت ADSL نصب شده در استان موجود است که شرایط واگذاری آن به متقاضیان فراهم است.

وی افزایش و توسعه پهنای باند اینترنت را در استان از اولویت‌های این شرکت اعلام کرد و یادآور شد: اکنون ۴۸۰ روستا در کردستان از مزایای سرویس اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان به وجود ۱۹ هزار مشترک روستایی بهره‌مند از اینترنت پرسرعت مخابرات اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۹۲ هزار خط ADSL در استان به متقاضیان واگذار شده است.

حکمت با بیان اینکه ترافیک مصرفی اینترنت استان در شبانه روز حدود ۵۰ ترابایت است، اضافه کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲ برابر افزایش نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: مشتریان سرویس ADSL می‌توانند برای رفع خرابی و مشکلات موجود در این حوزه به صورت ۲۴ ساعته با اپراتورهای سامانه ۲۰۲۰ مخابرات تماس بگیرند.

در حال حاضر ۵۸۱ هزار و ۹۲۸ شماره تلفن ثابت منصوبه در کردستان وجود دارد که ۴۹۰ هزار و ۴۴۲ مورد با ضریب نفوذ ۲۹،۸ درصد مشغول به کار است.

براساس آخرین سرشماری در سال ۹۵، استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر جمعیت، دارای ۱۰ شهرستان، ۳۰ شهر، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستای دارای سکنه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.