حسن ذبیحی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا در این زمینه افزود: همراه با نخستین محموله لباس‌های ایزوله خریداری شده از محل کمک‌های مردم خیر شهرستان تعداد یک‌هزار دست گان مچ‌دار، ۲ هزار کاور کفش، ۱۶ لیتر الکل و تعداد ۶۵۰ ماسک معمولی در مجموع با ارزش افزون بر یک میلیارد ریال خریداری و تحویل مسوولان بیمارستان شهید بهشتی شد.

وی تشریح کرد: با توجه به حجم بالای اقلام مصرفی در بیمارستان اردستان و کمبود اعتبارهای دولتی، به تداوم کمک‌های مردمی نیاز است و ضرورت دارد اقشار مختلف مردم و نیکوکاران شهرستان همچنان به کمک‌های مالی خود ادامه دهند و کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب اعلام شده مرکز خیرین بیمارستان اردستان (۶۰۳۷۶۹۱۹۹۰۰۴۲۲۵۱) و (۰۱۰۲۸۷۲۹۱۳۰۰۶) واریز کنند.

مدیر شبکه‌ بهداشت و درمان اردستان اضافه کرد: در این راستا تعداد ۲۵ هزار جفت دستکش وینیل ویژه معاینه بیماران نیز با پیگیری نماینده مجلس تحویل شبکه بهداشت و درمان شهرستان شد که در اختیار بیمارستان قرار گرفت.

وی میانگین قیمت هر جفت از این دستکش‌ها را بین ۱۰ تا ۱۲ هزار ریال عنوان کرد و ادامه داد: کارخانه سیمان اردستان نیز تعداد ۲۹۵ ماسک معمولی و ۵۰۰ عدد دستکش لاتکس به ارزش بیش از سه میلیون ریال به این شبکه تحویل داده است.

ذبیحی همچنین گفت: فرد نیکوکاری نیز تاکنون یک‌هزار عدد ماسک معمولی تحویل داده و قول در اختیار گذاشتن تا ۱۰ هزار عدد به ارزش چهار میلیون ریال را هم داده است.

وی از اهدای چهار دستگاه دماسنج لیزری از سوی نیکوکاران به ارزش ۸۴ میلیون ریال خبر داد و افزود: در این راستا تعداد ۱۶ دستگاه دماسنج‌ به صورت امانت از سوی دانشگاه علوم‌ پزشکی اصفهان‌ نیز در اختیار شهرستان گذاشته شد.

مدیر شبکه‌ بهداشت و درمان اردستان بیان کرد: با راه‌اندازی مرکز غربالگری بیماران حاد تنفسی، این مرکز از ساعت ۸ تا ۲۴ به بیماران خدمات‌دهی می‌کند و نتیجه آزمایش در پرونده سلامت افراد درج می‌شود.

وی یادآور شد: طرح بسیج ملی بین سپاه و بهداشت و درمان در چهار محور امضا شده است تا از ظرفیت این نیرو در راستای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در کشور استفاده شود.

ذبیحی اضافه کرد: کنترل مبادی ورودی شهرستان با استقرار ۹ پایگاه سلامت و آموزش به صورت داوطلبانه با هماهنگی و مشارکت اداره‌ها و همکاری ۶۰ نیروی بسیجی و انتظامی اجرا و افراد در ورودی غربالگری می‌شوند و در صورت مشکوک‌ بودن به ابتلا، قرنطینه خواهند شد.

وی تاکید کرد: قرنطینه خانگی بهترین راه برای مبارزه با شیوع کرونا و مصون ماندن از ابتلا به این ویروس است و برای چندمین‌بار از مردم عزیز درخواست می‌کنیم در کنار رعایت دقیق موارد بهداشتی، از حضور در سطح شهر خودداری کنند.

بر اساس آمارها تا بیستم اسفندماه، ۳۴۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان اصفهان به‌جز شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل شناسایی شدند و تاکنون ۱۸ نفر از بین آنها بر اثر این بیماری جان‌باختند.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.








انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.