دکتر عبدالحسین اکرمی روز جمعه در گفت و گو ایرنا افزود: موارد متعددی از بیماران مشکوک به کرونا توسط  مراکز بهداشتی و مطب ها مورد معاینه قرار گرفته و تعدادی از آنها به مرکز استان  اعزام شدند که تاکنون تست تعدادی از آنها مثبت بوده است .

وی ادامه داد: متاسفانه  مشاهده می‌شود برخی مردم هنوز خطر کرونا را جدی نگرفته و به طور عادی در سطح شهر و روستاها رفت و آمد می کنند.

اکرمی اظهار کرد: برای کنترل ویروس کرونا مردم از حضور در مراکز و حضور در اجتماعات خودداری کرده و در خانه‌ها بمانند.

 مسوول ارشد بهداشت و درمان ابرکوه تصریح کرد: از چند روز گذشته در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تیم های  غربالگری و قرنطینه در روستای فراغه بخش مرکزی ابرکوه وروردی ابرکوه مستقر هستند.

وی بیان کرد: این تیم ها با تب‌سنج دیجیتالی مسافران ورودی که از مسیرهای پرتردد استان های فارس ، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد به استان های یزد ، خراسان جنوبی ، رضوی و این شهرستان و رضوی هستند را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

اکرمی همچنین با اشاره به پایش مسافران و رانندگان تاکید کرد: از ورودی شهرستان از اصفهان در سه راهی جاده جرقوییه - ابرکوه - شیراز و خاتم هم با همکاری جمعیت هلال ‌احمر طرح غربالگری افراد انجام می شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه  چند روز گذشته برخی واحدهای صنفی و مکان های عمومی تعطیل شد ، یادآورشد : از دیروز هم  با توجه به روند افزایشی شیوع کرونا با هدف صیانت از سلامت مردم ، اصناف، ‌بازاریان و کسبه ، همه صنوف به استثنای واحدهای تامین‌کننده نیازهای اصلی شهروندان تعطیل شد.

اکرمی با قدردانی از دستگاه های مرتبط بخصوص جمعیت هلال احمر ،افزود: مردم نیز به بستگان خود در خارج از شهرستان اطلاع دهند که به ابرکوه سفر نکنند چرا که در هر صورت سلامتی شهروندان در خطر است و عید ما شکست کرونا خواهد بود.

رییس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه بیان کرد: با توجه به سرعت انتشار ویروس کرونا و مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا ، نماز جمعه و جماعت در تمام مساجد تا اطلاع ثانوی برگزار نمی شود و همچنین برگزاری تمام اجتماعات ، مراسم عزا و عروسی نیز ممنوع اعلام شده است.

وی اضافه کرد: به منظور حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا مراسم پنجشنبه آخرسال رفتن به قبرستان به دلیل ازدحام جمعیت ممنوع می شود و با افرادی که اقدام به برگزاری مراسم کنند، برخورد قاطع خواهد شد.

وی با بیان اینکه افزون بر۲۰۰ پزشک ، پرسنل بهداشتی و درمانی شامل ، پرستار ، بهورزان ، کارشناسان بهداشتی ، نیروهای پشتیبانی درسطح  شهر و روستا در خط مقدم سلامت هستند ، خاطر نشان کرد: بیمارستان این شهر و مراکز بهداشتی روستاها برای بستری کردن بیماران مبتلا به کرونا اختصاص دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.