محمد بازیاری روز جمعه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود:  نشر یک  تصویر ویدیویی از سخنان رییس بیمارستان امیرالمومنین (ع)  در فضای مجازی  مبنی بر خروج دو فرد مشکوک به کرونا  از این مرکز ناقص پخش شده و منطبق به واقعیت‌ها نیست.

وی اظهار داشت: این دو نفر با علائم مشکوک به کرونا به بیمارستان مراجعه کردند که پس از انجام معاینات و سیتی اسکن  بیمار مشکوک تشخیص داده شدند  و دارو درمانی برای آنان شروع شد که  به علت مشکلات خاص بیمار( سن بالا و مشکلات حرکتی فرد ) با رضایت شخصی خود  ترخیص شدند و هیچ فراری در کار نبوده است.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: اطلاعات دو بیمار باتوجه به تمایل نداشتن به بستری و حال عمومی پایدار بلافاصله به این شبکه گزارش شد که در منزل تحت قرنطینه خانگی قرار گرفتند و با جامعه هم هیچ ارتباطی ندارند.

وی افزود: این دو بیمار بطور کامل تحت مراقبت تیم کارشناسان بیماری‌ها و پزشک هستند و روزانه ویزیت و مراقبت می‌شوند. 

بازیاری گفت:  نمونه تست کرونا این دو بیمار انجام و به آزمایشگاه  ارسال شده و منتظر نتیجه قطعی در مورد مثبت بودن بیماری‌های آنها هستیم و  جای هیچ گونه نگرانی برای شهروندان بخاطر اینکه  هیچگونه ارتباطی با جامعه ندارند و  حفاظت فردی اطرافیان آنان هم رعایت می‌شود، نیست.

وی ادامه داد: همچنین در پی نشر خبری در شهر و فضای مجازی مبنی بر مبتلا شدن یکی از پرسنل شبکه بهداشت و درمان گناوه به کرونا ، ایشان به دلیل پنومونی  در  بیمارستان بستری شدند و از همان ابتدای بستری احتمال بیماری کرونا در ایشان رد شد.

بازیاری گفت: به رغم رد شدن احتمال بیماری کرونا در این فرد، نمونه تست وی به آزمایشگاه  تهران ارسال شد  و خوشبختانه جواب نمونه  آن منفی و به  شبکه بهداشت اعلام و  بیمار پس از بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده است .

وی افزود: با توجه به اینکه تشخیص بیماری فقط توسط پزشکان متخصص بیمارستان صورت می‌گیرد از شهروندان  و اصحاب  رسانه و فعالان فضای مجازی تقاضامندیم به‌منظور حفظ کرامت انسانی و احترام به شخصیت بیماران از نشر اخبار تایید نشده جدا پرهیز کنند.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه از اصحاب رسانه و فضاهای  مجازی خواست از نشر شایعات و مواردی که باعث تشویش اذهان عمومی و نگرانی مردم می‌شود، پرهیز کنند و اگر می‌خواهیم کرونا را شکست دهیم باید همه با هم باشیم.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر تاکنون ۲ بیمار مثبت به کرونا داشته که در بیرون از این منطقه به این بیماری مبتلا شدند و تحت مراقبت و قرنطینه خانگی قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.