حمید باقری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت :پست سیار خدمت جدیدی در راستای عمل به مسوولیت‌های اجتماعی بصورت رسمی از امروز در اصفهان راه اندازی شد و در صورت استقبال همشهریان  به سایر نقاط استان هم توسعه می‌یابد.

وی بیان کرد: پست سیار، یک نوع سرویس بر بستر فناوری اطلاعات طراحی شده و فرد متقاضی می‌تواند از طریق تماس با شماره تلفن  ۴۱۴۰۰۰۰۰ ، درخواست خود را نسبت به اعزام واحد سیار به محل مورد نظر اعلام کند.

مدیرکل پست استان اصفهان تصریح کرد: با استفاده از این خدمت، دیگر نیازی به مراجعه حضوری شهروندان به واحدهای پستی برای ارسال مراسلات نیست.

به گفته وی در زمان حاضر این خدمت جدید تنها در شهر اصفهان ارائه می‌شود و اولویت بعدی شهر کاشان خواهد بود در صورت استقبال همشهریان به سایر نقاط استان توسعه می‌یابد.

باقری با بیان اینکه مجموعه فناوری‌های مراکز پستی در این خودرو تعبیه شده است ادامه داد:  خودروی واحد سیار پست، پس از حضور در محل کار یا سکونت مشتری، بسته را دریافت و در همان محل، آماده سازی کرده و با ارائه رسید آنلاین، رهسپار مقصد نهایی می‌کند.

وی گفت: هزینه و تعرفه پرداختی توسط همشهریان برای دریافت این نوع پست، هیچ تفاوتی با ارائه خدمت در مراکز اصلی این سازمان ندارد.  

باقری تصریح کرد: بیش از یکصد خدمت در زمان حاضر توسط پست استان اصفهان انجام می‌شود که این خدمات به غیر از خدمات نیابتی دستگاه‌ها و سازمانهای است که به صورت فصلی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: روزانه ۲۸ هزار مرسوله به استان وارد و ۳۴ هزار مرسوله از استان صادر شده است.

مدیرکل پست استان اصفهان خاطرنشان کرد: ۵۲ درصد واحدهای پستی در اصفهان، شهری و ۴۸ درصد در روستاهای استان به همشهریان خدمات ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه پوشش جمعیتی هر واحد پستی در استان از میانگین کشوری پایین تر است اضافه کرد: اکنون هر واحد پستی در استان چهار هزار و ۹۹۱ نفر و بطور متوسط در کشور هر واحد پستی پنج هزار و ۸۲۹ نفر را پوشش می‌دهد.  

وی ادامه داد: پوشش مساحتی هر واحد پستی در استان اصفهان ۱۰۲ و در کشور این رقم به ۱۱۵ کیلومتر مربع است.  

باقری افزود: سطح دسترسی مردم استان به خدمات پستی از نظر جمعیتی و مساحتی به نسبت خوب است.

وی اضافه کرد: پست اصفهان با برخورداری از ۶۰۲ نفر نیروی رسمی،  پیمانی و قراردادی پنج درصد از سهم نیروی انسانی شبکه پستی کشور را به خود اختصاص داد که ۴۳ درصد از این افراد در بخش نامه رسانی فعالیت می‌کنند و به عنوان یکی از مزیت‌های این استان محسوب می‌شود.

 مدیرکل پست استان اصفهان با اشاره به موقعیت جغرافیای منطقه خاطرنشان کرد: این استان مرکز مبادله پستی ۱۰ استان است و پس از تهران بعنوان بزرگترین مرکز مبادله پستی زمینی کشور محسوب می شود.   

وی با بیان اینکه ماهانه سه میلیارد ریال برای خطوط پستی استان هزینه می‌شود گفت: اکنون ۱۲۶ خط ارتباطی درون و برون استانی در اختیار داریم و روزانه دست کم ۲ بار مبادله پستی با شهرستانهای استان انجام می شود و روستاهای استان هم دست کم سه مرتبه مبادله پستی با مراکز شهرستانها انجام می دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.