عباس بلانیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: انتظار می‌رود در این راستا شهروندان از تجمع در مراکز خرید، فروشگاه‌ها، خیابان‌ها و همچنین شب نشینی‌های گروهی خودداری کرده و نکات بهداشتی را  رعایت کنند.

وی با اشاره به پایش مسافران و رانندگان در ورودی شهرستان ادامه داد: این طرح با همکاری شبکه بهداشت و درمان و جمعیت هلال ‌احمر در سه راهی پلیس راه خور به جندق در حال انجام است.

فرماندار خور و بیابانک خاطرنشان کرد: برای عبور از این شرایط و رفع مشکل کرونا باید مردم مسافرت غیر ضروری، تجمعات دوستانه  و حضور در محل های شلوغ و پر رفت و آمد را  تا اطلاع ثانوی لغو کنند.

بلانیان افزود: تاکنون نیز در چند مرحله تمامی اماکن عمومی، معابر شهری و روستایی شهرستان با همکاری فرمانداری، بخشداری، شبکه بهداشت و درمان، ناحیه مقاومتبسیج، آموزش و پرورش، هلال احمر، شهرداریهای سه شهرخور، جندق و فرخی، دهیاران بخش مرکزی و شوراهای اسلامی شهر و روستا ضدعفونی و گندزدایی شد.

وی تصریح کرد: این عملیات در صورت نیاز در روزهای آینده هم با امکانات  بیشتر استمرار خواهد داشت.

تاکنون نیز برای مقابله و کنترل این ویروس در شهرستان خور و بیابانک ضد عفونی ضریح مطهر امازاده‌ها، از مدار خارج کردن تمامی آبسرد کردن‌های مدارس، سطح شهر، روستا و مکان‌های مذهبی، گندزدایی کلیه وسایل نقلیه عمومی بین شهری، ضدعفونی تمامی سطوح مدارس و ادارات و اماکن عمومی، گندزدایی کلیه سطوح دستگاه‌های کارتخوان و خودپرداز، ضد عفونی کردن مرتب سرویس‌های بهداشتی بین راهی، مدارس، مساجد و اماکن فرهنگی و عمومی در دستور کار قرار گرفته است.

این شهرستان از شمال با شهرستان دامغان در استان سمنان، از جنوب با شهرستان اردکان در استان یزد، از شرق با شهرستان طبس در استان خراسان جنوبی و از غرب با بخش انارک در شهرستان نایین هم مرز است.

کرونا تاکنون جان ۱۲ تن را در شهرهای مختلف استان اصفهان گرفته است که خور و بیابانک شامل این شهرها نیست.

شهرستان خور و بیابانک با  ۲۰ هزار نفر جمعیت در  ۴۲۰ کیلومتری شرق مرکز اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.