سیدحسین زرگر عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به تعامل دوطرفه جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش، افزود: ۱۷۰ دختر و پسر کانون‌های دانش‌آموزی هلال احمر از ۶ استان کشور شامل برگزیدگان جام بشردوستی، طرح دادرس و افراد برتر این کانون با هدف ترویج فرهنگ بشردوستی، صلح‌طلبی و زندگی جمعی در این اردو ۹ روزه شرکت می‌کنند.

وی، حفظ محیط زیست را از اهداف برگزاری اردوی دوستی برشمرد و بیان کرد: کارگاه آموزشی، آشنایی با جاذبه های استان سمنان، بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی، طبیعت گردی و پیاده روی صبحگاهی از برنامه های این اردو است.

معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان سمنان با اشاره به ورود افراد از هجدهم مرداد ۹۸ به اردوی دوستی، تصریح کرد: نفرات برتر کانون‌های دانش‌آموزی هلال‌احمر از استان‌های تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران، گلستان و سمنان در بخش پسران از نوزدهم تا بیست و یکم مرداد و در بخش دختران از بیست و سوم تا بیست و پنجم مرداد ۹۸ حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: استان های تهران، مازنداران و خراسان در هر بخش ۲۲ شرکت کننده و استان های سمنان، گلستان و خراسان شمالی نیز به طور میانگین در هر بخش ۱۶ شرکت کننده در اردوی دوستی دارند.

معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان سمنان یادآور شد: اردوی دوستی کانون های دانش آموزی این جمعیت  در مجتمع فرهنگیان شهمیرزاد شهرستان مهدیشهر استان سمنان برگزار می شود.

اردوی دوستی در چهار منطقه کشور برگزار می شود که مرحله اول در گیلان، مرحله دوم در کرمان و مرحله پایانی در منطقه همدان برگزار می شود.

حدود ۱۰۰ کانون دانش آموزی و ۷۰ کانون دانشجویی، روستایی، جوانان و طلاب در جمعیت هلال احمر استان سمنان وجود دارد که نزدیک به پنج هزار نفراعضای جوانان با این جمعیت همکاری دارند.

۹۸۹۱/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.