اسماعیل بایبوردی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سه میلیارد ریال آستان مقدس امامزاده محمد هلال بن علی (ع)، 2 میلیارد ریال کمیته امداد امام خمینی (ره)، 300 میلیون ریال جمعیت هلال احمر، 1.7 میلیون ریال نیز موکب ها و سایر هیات های مذهبی آران و بیدگل در قالب کمک های نقدی و غیر نقدی به سیل زدگان جمع آوری کردند.
وی با اشاره به اعزام و استقرار موکب های اربعین آران و بیدگل در مناطق سیل زده بیان کرد: برنامه ریزی شده با کمک موکب های اعزامی به شهر هویزه در استان خوزستان، تعداد سه تا پنج هزار پرس غذای گرم در هر وعده غذایی تهیه و بین سیل زدگان توزیع شود.
فرماندار آران و بیدگل همچنین به فرستادن روزانه یکهزار قرص نان نرم بسته بندی به مناطق سیل زده اشاره کرد و گفت: یک هیات مذهبی در منطقه سفیدشهر نیز با اقدامی تحسین برانگیز در کنار اختصاص هزینه جشن های شعبانیه خود به سیل زدگان لرستان، با برپایی موکبی روزانه از پنج هزار نفر پذیرایی می کند.
وی با قدردانی از کمک های خودجوش و انسان دوستانه مردم آران و بیدگل به مناطق سیل زده استان خوزستان و لرستان تاکید کرد: روند جمع آوری و فرستادن کمک ها همچنان ادامه دارد و مردم فهیم این شهرستان نیز می توانند کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به کمیته امداد امام خمینی(ره)، جعیت هلال احمر و موکب های اربعینی تحویل دهند.
بایبوردی لزوم سرعت بخشی به تامین نیازهای اولیه آسیب دیدگان سیل در کشور را یادآور شد و عنوان کرد: مردم نوع دوست و نیکوکار در مرحله نخست کمک ها می توانند نسبت به تامین موادی مانند مواد شوینده و بهداشتی، انواع کنسرو، پوشاک و زیرانداز اقدام کنند.
وی همچنین به پویش فرهنگیان و مشارکت 20 هزار نفر از دانش آموزان آران و بیدگلی برای کمک به هموطنان سیل زده اشاره کرد و افزود: هفته پویش فرهنگیان و دانش آموزان برای کمک به سیل زدگان از 24 فروردین ماه در 130 مدرسه این شهرستان آغاز شده و تا 30 فروردین ادامه دارد.
بارش های رگباری از روزهای آغازین سال 98 تا کنون به جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر در 25 استان کشور منجر شده و نزدیک به 70 نفر در جریان آن جان خود را از دست دادند.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.