به گزارش ایرنا، عبدالرحیم رحیمی روز یکشنبه در نشست شورای اداری بروجرد که درسالن جلسات فرمانداری برگزار شد، افزود: این شهرستان فاقد سد برای ذخیره سازی آب است و بندهای خاکی به دلیل اینکه اصولی ساخته نشده اند نمی تواند پاسخگو حجم بارش ها باشند.
وی با انتقاد ازعدم حضور برخی مدیران در سیل اخیر بروجرد اظهارداشت: برخی از مدیران با همه توان و امکانات در سیل بروجرد کمک رسانی داشتند.
رحیمی بیان کرد: پل های مقابل دانشگاه آیت الله بروجردی در سیل اخیر مسدود شده اند که باعث جمع شدن آب و ورود سیل به جاده خرم آباد به بروجرد شده است.
فرماندار بروجرد اضافه کرد: اعتباراختصاص یافته به این شهرستان در سال جاری 185 میلیارد ریال است که 44 درصد تخصیص داده می شود ولی برخی از ادارات هنوز طرح و برنامه ای برای اجرا ندارند.
معاون عمرانی فرماندار بروجرد گفت: با توجه به کمبود تجهیزات برای مقابله با بحران ضروری است تا چندین دستگاه تجهیزات مورد نیاز شهرستان را تامین وتهیه کنند.
مسعود فلاح اظهار داشت: با توجه به فروکش کردن رودخانه همچنان شاهد رانش زمین هستیم و خیلی از پل ها به دلیل این مسائل فنی در زمان احداث رعایت نشده تخریب شدند.
معاون جمعیت هلال احمر بروجرد بیان کرد: تا کنون ۱۳محموله کمک های مردم بروجرد به پلدختر ارسال و نیروهای هلال احمر به 60 روستای گرفتار در سیلاب امداد رسانی کرده اند و در ۳۲ روستا که سیلاب بیشترین آسیب را دیده ند، کمک های مردمی توزیع شد.
امیدعلی افزود: تاکنون 200میلیون ریال کمک به صورت نقدی جمع آوری شده و سه کامیون و ۱۰ نیسان کمک های غیر نقدی به پلدختر ارسال شده است.
وی تاکید کرد:همچنین چهارتیم عملیاتی به پلدختراعزام و پنج هزاردفترچه در بین خانوارهای سیل زدگان توزیع شده و براساس آن کمک ها و اقلام توزیع شده و یک اکیپ امدادی نیز به شهرستان دورود اعزام شد.
معاون جمعیت هلال احمر بیان کرد: در روستای تنگه محمد حاجی به دلیل رانش زمین و قطع ارتباط این روستا، اسکان اضطراری صورت گرفته و در تعدادی از منازل که آب وارد منازل روستایی شده بود توسط نیروها تخلیه شدند.
6052/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.