حجت الاسلام سیدمحمود موسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هزینه های مواکب اربعین تنها از محل کمک های مردمی تامین می شود و اعتبار دولتی دریافت نکرده اند افزود: در صورت اعلام نیاز از سوی مدیریت بحران استانداری و هلال احمر ، موکب های اربعین توانایی تهیه روزانه 300هزار وعده غذایی را برای توزیع در اردوگاه های محل استقرار سیل زدگان دارند.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون 110 موکب از 16 استان کشور شامل فارس، مرکزی ، کهگیلویه و بویراحمد ، چهار محال و بختیاری، یزد ، تهران ، خراسان رضوی ، هرمزگان ، همدان ، بوشهر ، اصفهان ، خراسان رضوی ،زنجان ، آذربایجان غربی ، البرز و سمنان در حال خدمت رسانی به مردم سیل زده در مناطق شوش ، شوشتر(شعیبیه) ، دشت آزادگان ، حمیدیه ، الهایی ، هویزه و بستان هستند گفت:هم اکنون چندین موکب دیگر در خوزستان آماده عزیمت به مناطق سیل زده هستند تا نیازهای ضروری مردم آسیب دیده را تامین کنند.
وی افزود: این مواکب تا زمان برقراری وضعیت عادی ، خدمت رسانی به مردم آسیب دیده ناشی از سیلاب را در اردوگاه های اسکان موقت ادامه می دهند.
بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر خوزستان تاکنون حدود 170هزار نفر اهالی مناطق سیل زده یا در معرض سیلاب این استان در 47 اردوگاه اسکان موقت مستقر شده اند.
حدود 400هزار نفر ساکنان شهرها و روستاهای حاشیه رودخانه های کرخه ، دز و کارون در معرض سیلاب هستند.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس از ضرورت برپایی مواکب اربعین حسینی به مدت یک ماه در مناطق بحران زده و در معرض سیلاب از جمله خوزستان سخن گفته بودند.
در جریان زلزله مناطق غربی کشور در سال 1396 دهها موکب اربعین حسینی از خوزستان به استان زلزله زده کرمانشاه اعزام شدند تا مرهمی بر دل های مصیبت دیدگان زلزله باشند.
موکب های اربعین رفته رفته به یکی از منسجم ترین ، کاراترین و آماده ترین نهادهای مردمی برای خدمت رسانی به مردم در مواقع بحرانی تبدیل شده اند.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.