مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آزمایش مورد مشکوک به بیماری کووید۱۹ که از چند روز قبل در بیمارستان بستری شده بود مثبت اعلام شده است.

به گفته دکتر علی اصغر صبوحی، این دومین مورد ابتلا به کووید۱۹ از طریق انتقال و شیوع ویروسی در سمیرم است.

وی یادآور شد: اولین نفر فردی میانسال بود که بعد از حدود ۹ روز بستری بودن و انجام مراحل درمانی روز گذشته(جمعه) از بیمارستان سیدالشهدا(ع) این شهر مرخص شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم با تقدیر از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای ضد عفونی کردن محیط های عمومی، از شهروندان خواست در خانه‌ها بمانند و موارد بهداشتی را رعایت کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا نیز در همین پیوند، افزود: امروز آزمایش ۲ مورد مشکوک به کووید ۱۹ در این شهرستان مثبت اعلام شد.

دکتر حجت الله تنهایی اظهار داشت: با اضافه شدن این ۲ نفر، جمع مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ بر اثر ویروس کرونا در شهرضا به ۹ نفر رسید.

همچنین امروز با همکاری نیروی انتظامی، سپاه و بسیج، جمعیت هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان، چند پایگاه کنترل و بازرسی در ورودی ها و خروجی های شهر سمیرم ایجاد شده و بر ممنوع بودن برپایی هر گونه مراسم و آیین‌های ختم یا عروسی نظارت می شود.

کوروش صابری شهردار سمیرم در همین رابطه روز گذشته به خبرنگار ایرنا گفته بود: ورودی اماکن گردشگری مانند آبشار سمیرم و چشمه ناز ونک مسدود شده و هیچ مسافرخانه‌ای حق پذیرش مسافر در این مدت را ندارد.

بازدیدها و بازرسی‌های روزانه از اماکن عمومی و اصناف فراگیر مانند نانوایی‌ها، پمپ بنزین‌ها و فروشگاه‌های بزرگ در شهرستان‌های سمیرم و شهرضا ادامه دارد.

بر اساس تصمیم سازمان بهداشت جهانی، از روز سه شنبه ۲۲ بهمن ۹۸(۱۱ فوریه ۲۰۲۰ میلادی)، ویروس جدید کرونا که هفتمین ویروس شناخته شده از این خانواده است، «سارس-کوو-۲» نام گرفت و بیماری ناشی از ابتلا آن نیز «کووید-۱۹» نامیده شد.

این بیماری جدید قرن، قابل پیشگیری است و با راهکارهای ساده و اندکی دقت می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

مردم باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان شلوغی جمعیت پرهیز کنند، فاصله منطقی را با همه افراد(یک متر) رعایت کرده و دیده بوسی و دست دادن‌های غیرضروری را کنار بگذارند.

همچنین افرادی که علائم سرماخوردگی یا آنفلوآنزا دارند، در منزل بمانند و بسرعت مراقبت‌های درمانی را از طریق پزشکان در پیش بگیرند و با سایر افراد تماس نداشته باشند.

بخش بهداشت و درمان سمیرم دارای ۳۶ خانه بهداشت، ۶ پایگاه سلامت روستایی، ۶ پایگاه اورژانس ۱۱۵ و یک بیمارستان ۸۶ تختخوابی(بیمارستان سیدالشهدا) است.

سمیرم و شهرضا به ترتیب در ۱۶۰ و ۷۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.