حسن ذبیحی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: نتیجه آزمایش ۶ نفر هم مثبت، ۶ نفر منفی شده و هشت نفر دیگر منتظر پاسخ آزمایش هستند و یک نفر مبتلا نیز در خارج شهرستان بستری است.

وی افزود: امروز نیز ۲ مورد مثبت گزارش شده است که یک زن ‌۸۶ ساله و یک مرد ۴۵ ساله را شامل می‌شود و تحت مراقبت قرار دارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان در مورد آمار فوت‌شدگان تصریح کرد: بر اساس دستور دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان‌، اعلام این آمار تنها از سوی مرکز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه امام سجاد (ع) برای مقابله با ویروس کرونا اضافه کرد: در نشست عصر امروز این قرارگاه مصوب شد، بهورزان با هماهنگی و همکاری دهیاران افرادی را که از خارج شهرستان به روستاها بازمی‌گردند، زیر نظارت و معاینه پزشکی قرار دهند و افراد مشکوک به ابتلا را به ستاد پیشگیری شهرستان معرفی کنند تا اقدام‌های لازم صورت گیرد.

ذبیحی در مورد کمبود لوازم پیشگیری مانند ماسک، ژل، الکل و مواد ضدعفونی کننده تشریح کرد: پیگیری‌های مسوولان و داروخانه‌ها تا حدودی موثر بوده است و مقداری از این لوازم به شهرستان فرستاده شد و توزیع از سوی داروخانه‌ها با سرعت بیشتری ادامه می‌یابد اما هنوز کمبود وجود دارد.

وی تاکید کرد: همه نیروهای پزشکی، پرستاری، مسوولان و دست‌اندرکاران شبانه‌روزی در تلاش برای مبارزه با گسترش و ریشه‌کنی این ویروس و بهبود بیماران هستند و همکاری و همیاری مردم می‌تواند کمک کند تا از این واقعه با کم‌ترین تلفات گذر کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان خطاب به مردم اظهار داشت: خانواده‌ها موضوع کرونا را جدی بگیرند و با رعایت موارد بهداشتی و به‌کار بستن توصیه‌های مسوولان، به تامین و حفظ سلامتی خود و سایر افراد جامعه کمک کنند.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی با مشارکت شهروندان و این راهکارهای ساده مانند شست و شوی مکرر دست‌ها با صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می‌توان از میزان شیوع و ابتلای ویروس کرونا جلوگیری کرد.

علایم ابتلای به ویروس کرونا شامل تب، سرفه، تنگی نفس، علایم گوارشی و در موراد شدید عفونت ریه (پنومونی)، سندرم تنفسی حاد و نارسایی کلیه است.

پایگاه آموزشی و اطلاع‌رسانی ویروس کرونا و سامانه تلفنی با خط تماس فوری به شماره ۳۱۱۳ آماده ارایه خدمات مشاوره و پاسخگویی به افرادی است که احساس می‌کنند علایم مشکوک به بیماری ویروسی کرونا دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این استان جز شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل را ۱۳۷ نفر اعلام و خاطرنشان کرد که از میان آنها تاکنون هفت نفر جان‌باختند.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.