انسان بزرگی که با وجود بیماری که از کودکی با وی همراه بود با اراده ای تحسین برانگیز کوشید که خود درمان درد مردمان باشد.
این پزشک مهربان و نیک اندیش که به رغم سختی ها هیچگاه لبخند را فراموش نمی کرد همواره برای ارتقای سطح سلامت جامعه می کوشید.
دکتر سعید جانزاده به ویژه بر لزوم ارتقای بهداشت در مدارس ، فرهنگسازی برای توسعه بهداشت و تلاش برای پیشگیری از بیماری های واگیر از طریق اموزش و آشنا نمودن مردم با راههای مقابله با بیماری ها تلاش می کرد.
وی طرحهای جالب و مبتکرانه اش را برای آموزش نکات مرتبط با سلامت به دوستان گرافیست و کاریکاتوریست خود ارائه می داد تا انتقال دهنده آموزش نکات بهداشتی به آحاد جامعه باشد.
پزشکی که می کوشید سبک درست زندگی را آموزش دهد تا از بیمار شدن مردم جامعه اش به بیماری های قلب و عروقی و سرطان، بیماری های اعصاب و روان و غیره پیشگیری کند.
این پزشک انسان دوست و نیکوکار که بیماران نیازمندان را در می یافت و نومید از مطب خود روانه نمی کرد سرانجام پس از تحمل یک دوره بیماری سخت، جان به جان آفرین تسلیم کرد.
سعید جانزاده متولد 15 ماه مهر 1344 بندرانزلی و فارغ التحصیل رشته پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال 1373 بود . از سال 1375 در زیباکنار ، خمام و انزلی مشغول به درمان و آموزش شد . دکتر جانزاده که علاوه بر ارائه خدمات درمانی در مطب در سمتهایی چون معاونت شبکه بهداشت انزلی فعالیت داشت و در طول خدمت تقدیرنامه های فراوانی برای تلاش جهت آموزش و ارتقای سلامت و پویش ملی خطرسنجی سکته های قلبی مغزی و سرطان دریافت کرد.
از وی دو فرزند پسر به یادگار مانده است.
دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با ارسال پیامی ضایعه درگذشت همکار شبکه بهداشت انزلی - دکتر سعید جانزاده نرگسی، را به خانواده ایشان و خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تسلیت گفت.
در آیین تشییع پیکر این پزشک انسان دوست جمع کثیری از جامعه بهداشت و درمان و مردم قدردان شهرستان بندرانزلی ، دکتر محمد تقی آشوبی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی گیلان ، رییس بیمارستان شهید بهشتی ، رییس شبکه بهداشت و درمان در کنار خانواده وی حضور داشتند و او را از منزلش تا شبکه بهداشت و درمان شهرستان و سپس آرامگاه ابدی اش همراهی کردند .
بی شک یاد و خاطره این پزشک انسان دوست همچون دیگر نیکان این سرزمین همواره به جا می ماند .
خبرنگار: گیتی بابایی
6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.