دکتر علی اصغر صبوحی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افراد چندی قبل به‌دلیل مشکوک بودن به کووید ۱۹ در بیمارستان بستری شدند و نمونه آزمایش آنها به مرکز ارسال شد.

به گفته وی، منفی شدن آزمایش این افراد نشان می‌دهد که منطقه سمیرم همچنان عاری از کروناست و مردم در عین‌اینکه نباید نگران باشند، باید مسائل بهداشتی و عمومی را رعایت کنند.

صبوحی با بیان‌اینکه وضعیت جسمی و روحی این سه نفر خوب است، تصریح کرد: بیمارستان سیدالشهدا(ع) سمیرم در سطح اول آمادگی برای مقابله با این ویروس جدید است و مشکل خاصی وجود ندارد.

مدیر شبکه بهداشت سمیرم با تایید خبر مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا واقع در جوار شهرستان سمیرم گفت: بر اساس گفته دکتر تنهایی، یک مورد ابتلا به کرونا در شهرضا مثبت گزارش شده است.

وی همچنین در باره رعایت موارد بهداشتی در اماکن و اصناف عمومی اظهار داشت: همه صنوف به نوعی با انسان‌ها سروکار دارند و رفت و آمد مردم به مغازه‌ها مانند نانوایی یا سوپر مارکت، طبیعی است.

به گفته صبوحی، رعایت موارد بهداشتی برای ضدعفونی‌کردن برخی اقلام و دستگاه‌ها مانند کارتخوان یا استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده در فروشگاه‌ها، به فروشندگان تذکر داده شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سمیرم در باره تردد برخی اتوبوس‌ها و ورود مسافر به منطقه نیز گفت: همکاری نیروی انتظامی در این زمینه خوب بوده و مردم اگر مورد خاصی مشاهده کردند بسرعت به شبکه بهداشت یا پلیس اطلاع دهند.

بر اساس تصمیم سازمان بهداشت جهانی، از روز سه شنبه ۲۲ بهمن ۹۸(۱۱ فوریه ۲۰۲۰ میلادی)، ویروس جدید کرونا که هفتمین ویروس شناخته شده از این خانواده است، «سارس-کوو-۲» نام گرفت و بیماری ناشی از ابتلا آن نیز «کووید-۱۹» نامیده شد.

کویید، نامی ترکیب شده از حروف سه کلمه کرونا، ویروس و واژه انگلیسی Disease(بیماری) است و عدد ۱۹ ناظر بر سال تشخیص این بیماری (۲۰۱۹) است.

این بیماری جدید قرن، قابل پیشگیری است و با راهکارهای ساده و اندکی دقت می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

مردم باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان شلوغی جمعیت پرهیز کنند، فاصله منطقی را با همه افراد(یک متر) رعایت کرده و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری را کنار بگذارند.

همچنین افرادی که علائم سرماخوردگی یا آنفلوآنزا دارند، در منزل بمانند و بسرعت مراقبت‌های درمانی را از طریق پزشکان در پیش بگیرند و با سایر افراد تماس نداشته باشند.

سمیرم  در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.