هادی جوانبخت روز جمعه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود:  تاکنون هیچ مورد مثبت بیماری کرونا و قرنطینه فردی در این شهرستان وجود نداشته و مردم به شایعاتی که در این زمینه در فضای مجازی و در جمع‌ها بیان می‌شود، اهمیت ندهند.

وی اظهارداشت: تمامی پرسنل بهداشتی و تجهیزات برای شناسایی و کنترل بیماری در آمادگی کامل بسر می‌برند و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: تمهیدات لازم برای ملوانانی که از کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد می‌شوند اتخاذ شده و در پایانه قرنطینه مرزی مورد معاینه بالینی قرار می‌گیرند و مورد بیماری مبتلا به این ویروس در آنان مشاهده نشده‌است.

وی بیان کرد: شهروندان به شایعه‌هایی که برخی به آنها دامن می‌زنند  توجه نکنند و اخبار را از  منابع موثق و رسانه‌های معتبر پیگیری کنند.

ویروس کرونا اواخر سال گذشته میلادی در بازار غذاهای دریایی در شهر «ووهان» واقع در استان «هوبی» در مرکز چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می‌فروخت سرچشمه گرفته‌است اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین به چندین کشور  دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم گسترش یافته است.
این ویروس که از خانواده «ویروس کرونا» شناخته شده‌است دوره نهفته  طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین باعث شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند از آن آگاهی ندارند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نمی‌بینند.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.