هومن کلانتری یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از اجرای این طرح را گام نهایی ریشه کنی فلج اطفال عنوان کرد و افزود: این طرح از پنجم بهمن ماه آغاز شده است و تا ۲۸ اسفند ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: در این طرح کلیه کودکانی که یکم فروردین ماه ۹۸ چهار ماهه شده و تاکنون واکسن فلج اطفال تزریقی دریافت نکردند، واکسینه می شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گتوند گفت: طرح واکسیناسیون فلج اطفال تزریقی برای کودکان با سابقه واکسیناسیون ناقص در تمام نقاط شهرستان گتوند اجرا می شود.

کلانتری از والدین خواست برای تزریق واکسن فلج اطفال کودکان خود به مراکز بهداشت مراجعه کنند.

وی ادامه داد: واکسیناسیون بهترین راه ریشه کنی بیماری هایی نظیر فلج اطفال است و در ایران واکسن خوراکی فلج اطفال در ۶ نوبت از بدو تولد تا ۶ سالگی انجام می شود.

به گزارش ایرنا، سازمان بهداشت جهانی در چهل و یکمین اجلاس خود در ژنو ریشه‌کنی بیماری فلج اطفال را به تصویب رساند و تمام کشورها را موظف کرد تا سال ۲۰۰۰ این ویروس را ریشه‌کن کنند.

این مصوبه موجب شد در سال ۲۰۰۱ فقط در سه کشور افغانستان و پاکستان و نیجریه این بیماری را گزارش دهند و در ۱۲۵ کشور این بیماری به طور کامل حذف شد.

ایران به عنوان یکی از ۲۷ کشور منطقه، درخشان‌ترین کارنامه در زمینه ریشه‌کنی فلج اطفال را دارد.

طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در چهار استان کشور که در همسایگی با کشورهای در گیر با این بیماری قرار دارند، انجام می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.