علیرضا نصراصفهانی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمام مراکز شهری اصفهان از جمله کوه صفه، ناژوان، شهر رویاها و ... که جذب گردشگر و شهروندان را دارد نیز تا اطلاع بعدی تعطیل خواهد بود.

وی بیان کرد: مکاتباتی با استانداری مبنی بر اعلام آمادگی مدیریت شهری از جمله شورای شهر و شهرداری برای انجام هرگونه اقدام پیشگیرانه صورت گرفته و درخواست تشکیل جلسه مشترکی با حضور مدیران شهری و استاندار را مطرح کرده‌ایم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین اظهار داشت: پیشنهادهایی به صورت مکتوب برای استاندار ارسال شده است که در این جلسه مشترک مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر همچنین جلسه مشترکی با مسوولان خدمات شهری شهرداری داشتند که جمع‌بندی تصمیمات اتخاذ شده در آن در قالب نامه به شهردار اصفهان ابلاغ شد تا دستورهای لازم را به متولیان امر که با شهروندان در ارتباط هستند، منعکس کنند. 

نصراصفهانی از جمله این موارد را گندزدایی سرویس‌های بهداشتی سطح شهر، ضدعفونی کردن ایستگاه‌های اتوبوس شهری و داخل اتوبوس‌ها و متروی اصفهان، تمیزسازی و ضدعفونی محوطه‌ها و وسایل بازی کودکان، نیمکت‌ها و آبخوری‌های در سطح شهر  اعلام کرد.

وی تاکید کرد: در ورودی مراکز شهرداری مواد ضدعفونی‌کننده در اختیار مراجعان قرار می‌گیرد و کارمندان شهرداری نیز به صورت منظم محیط کار و وسائل مورد نیاز و رایانه‌های خود را ضدعفونی می‌کنند. 

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: الزام ثبت اثر انگشت در سامانه حضور و غیاب کارکنان شهرداری نیز تا اطلاع بعدی برداشته شد زیرا سلامت کارمندان در اولویت نظم رفت و آمد قرار دارد.

وی اعتبارات مورد نیاز برای تامین هزینه‌های ضدعفونی سازی و گندزدایی تمام مراکز و محوطه‌های عمومی شهری و سرویس‌های بهداشتی عمومی را نیازمند برخی جابه جایی‌ها در بودجه شهرداری ذکر و تصریح کرد: در زمان حاضر برای تامین اعتبارات مورد نیاز در این زمینه، با مشکلی مواجه نیستیم.

نصراصفهانی یادآورد شد: بخش‌هایی در بودجه شهرداری وجود دارد که می‌توان برای این موضوع از آن استفاده کرد و اگر هم نیاز به بودجه‌های تکمیلی باشد در قالب لایحه‌ای تصویب و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی در باره کاهش نیروی انسانی اداره‌های شهر نیز اظهار داشت: کاهش نیروی انسانی اداره‌ها یکی از پیشنهادهای ارسالی ما به استانداری اصفهان بوده است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان متذکر شد: ویروس کرونا در شهر وجود دارد و قابل کتمان نیست ولی باید با عقلانیت و تدبیر و آرامش برای مقابله و پیشگیری از شیوع آن اقدام و از هرگونه دلهره و استرس در این زمینه اجتناب کرد.

وی بالا بودن ایمنی بدن را یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا برشمرد و گفت: استرس، سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند، بنابراین نباید ترس بی‌مورد از این ویروس داشت.

شیوع ویروس کرونا، اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده و صدها نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

مردم باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان ازدحام جمعیت پرهیز کنند، فاصله منطقی را با همه افراد(یک متر) رعایت کرده و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری را کنار بگذارند.

همچنین افرادی که علائم بیماری سرماخوردگی دارند، در منزل بمانند و بسرعت مراقبت‌های درمانی را از طریق پزشکان در پیش بگیرند و با سایر افراد تماس نداشته باشند.

شُستن مُداوم دست‌ها با آب و صابون، یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.