ابوطالب امینی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این بندها هر کدام به ارتفاع حداکثر ۲ تا سه متر در حوضه‌های آبریز سدهای استان واقع در شهرستان‌های فریدونشهر، فریدن، بویین میاندشت، چادگان، خوانسار، گلپایگان و سمیرم قرار دارند.

وی ادامه داد: این بندها قادر هستند ۲۰ تا ۵۰ میلیون متر مکعب سیلاب را کنترل کنند و از سرعت تخریب آن بکاهند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان با اشاره به اخباری مبنی بر احتمال وقوع سیلاب در مناطق غربی و جنوبی استان اضافه کرد: بر همین اساس از طرح‌های آبخیزداری مناطق بازدید کردیم و برنامه‌ریزی لازم انجام و تصمیمات اتخاذ شده است.

کارشناسان این روزها درباره خطر وقوع سیل هشدار می‌دهند و در این میان خاطرات تلخ سیلاب‌های ابتدای سال، بار دیگر نگرانی در این پیوند را دو چندان کرد، از این رو شهرستان‌های غرب اصفهان برای مقابله با سیلاب احتمالی به حالت آماده باش در آمده‌اند.

 آبخیزداری (Watershed Management) علم و هنر برنامه ‌ریزی مستمر و اجرای اقدام‌ های لازم برای مدیریت منابع حوزه‌ های آبخیز اعم از طبیعی، کشاورزی، اقتصادی و انسانی بدون ایجاد اثرات منفی در منابع آب و خاک است که می تواند به صورت مکانیکی یا بیولوژیکی باشد.
بر اساس آمار موجود از مجموع 60 میلیون هکتار از عرصه های بیابانی و مرتعی کشور حدود 25 میلیون هکتار مستعد عملیات آبخیزداری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.