محمد محسنی اژیه روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دستور تعطیلی چایخانه‌ها و مراکز عرضه قلیان دیروز و با توجه به ایرادهایی که مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به این واحدها وارد کردند، صادر و امروز برای پلمب این مراکز در سراسر استان اقدام شد.

به گفته مسوولان مرکز بهداشت اصفهان حدود یکهزار چایخانه در کلانشهر اصفهان، قلیان عرضه می‌کنند.

وی با اشاره به پیگیری موضوع شیوع ویروس کرونا در کشور توسط دادستانی اصفهان و ورود به آن در حوزه قضایی، خاطرنشان کرد: دستور ویژه برای اقلام پیشگیری مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده صادر و  ۲ انبار ماسک در این زمینه شناسایی شده است.

محسنی با بیان اینکه تخلف این پرونده، عرضه نکردن کالا و احتکار است، اضافه کرد: این انبارها در شهر اصفهان بوده و با متخلفان آن برخورد می‌شود.

وی یکی دیگر از مواردی که برای برخورد با آن تاکید شده است را مربوط به انتشار مطالب و اخبار کذب در فضای مجازی خواند و گفت: با اشخاصی که در فضای مجازی با انتشار محتواهایی مانند صوت و کلیپ درباره بیماری کرونا شایعه‌سازی می‌کنند نیز برخورد جدی می‌شود.

معاون دادستان اصفهان با تاکید بر اینکه بسیاری از مطالب، مبنای عقلی و منطقی ندارد، تصریح کرد: این موارد قابل تعقیب کیفری و در حال مستندسازی است.

وی یکی از موارد شناسایی شده در این زمینه را یک فرد زیر ۱۸ سال عنوان و اضافه کرد: به نظر می‌آید این فرد بیشتر از باب شوخی این کار را کرده است  اما با آن هم برخورد خواهد شد.

محسنی از مردم خواست که اخبار مربوط به بیماری کرونا را فقط از مبادی و کانال‌های معتبر وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی رصد و دنبال کنند و به صوت‌ها و تصاویری که بعضا مغرضانه تهیه می شود، توجه نکنند.

معاون دادستان اصفهان همچنین از مردم خواست تا هرگونه تخلف در عرضه اقلام پیشگیری بیماری کرونا یا موارد مشکوک مرتبط با آن را به سامانه های ۱۲۴ (سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان) و ۱۱۰ (پلیس) اعلام کنند.

تاکنون ۹۵ نفر در کشور به طور قطعی به کرونا مبتلا شده و ۱۵ نفر فوت کردند.

بیماری کووید-۱۹ که ناشی از ویروس کرونا جدیدی است از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت. این بیماری تا امروز (سه شنبه) باعث فوت ۲ هزار و ۷۰۴ نفر در جهان شده است. ایران بعد از چین، بیشترین آمار فوت ناشی از این ویروس را دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.