حجت الاسلام علی خاتمی روز  سه شنبه در جلسه قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل استان با بیان اینکه تصمیمات اتخاذ شده برای پیشگیری از ویروس کرونا نباید روی کاغذ بماند، افزود: مدیران دستگاه های اجرایی مختلف باید در قبال وظایف خود در این زمینه پاسخگو باشند.  

وی در بخشی از سخنان خود به فعالیت دکه ها و قلیان سراها در منطقه گاوازنگ زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: این طور به نظر می آید که گاوزانگ رها شده است در حالی که این محدوده به واسطه فعالیت دکه ها و قلیان سراهای غیر مجاز به غده سرطانی و کانون آلودگی در شهر زنجان تبدیل شده است.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه ۸۰ درصد خطر ویروس کرونا، جنگ روانی دشمنان است، افزود: اصل قضیه در مقابله با این ویروس، پیشگیری است. 

امام جمعه زنجان به لزوم نقش آفرینی موثر و امیدآفرین رسانه ها پیرامون موضوع ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: متاسفانه اعتماد عمومی مردم نسبت به مسئولان خدشه دار شده و این به واسطه این است که وقتی جناح ها در کشور سرکار می آیند جناح مقابلشان را ناتوان معرفی می کنند و نتیجه این رفتارها خدشه به اعتماد عمومی است.  

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان نیز در این جلسه به ضرورت نظارت جدی بر اجرای مصوبات و تصمیمات اتخاذ شده برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این استان تاکید کرد و گفت: لازم است متولی مشخصی برای نظارت بر اجرای مصوبات تعیین شود.

دکتر پرویز قزلباش با بیان اینکه تا کنون مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا در استان گزارش نشده است، اظهار داشت: می توان با جدیت مدیران، خیریه ها و همراهی و همکاری مردم، ورود این ویروس به استان را به تعویق انداخت و یا میزان شیوعش را خفیف کرد.

وی با بیان اینکه کادر پزشکی از جمله گروه هایی هستند که بیشترین ابتلا به ویروس کرونا را در کشور داشته اند، افزود: این موضوع در شرایط بحرانی چالشی را در تامین کادر درمانی ایجاد می کند و لازم است از تمام ظرفیت نیروی انسانی مراکز درمانی مختلف بتوانیم بهره مند شویم.

دکتر قزلباش با بیان اینکه مبارزه با کرونا عزم ملی و جمعی می خواهد، تصریح کرد: در مدیریت روانی جامعه نیز باید برنامه مشخصی برای مقابله با ویروس کرونا داشته باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.