حمیدرضا تاملی روز دوشنبه در نشست مدیریت بحران شهرستان اردستان به ورود ویروس کرونا در برخی شهرها اشاره کرد و افزود: خوشبختانه تاکنون موردی از این بیماری در شهرستان مشاهده نشده اما اقدام‌های پیشگیرانه و آمادگی برای مقابله صورت گرفته و بخش ویژه‌ای در بیمارستان شهید بهشتی به این موضوع اختصاص داده شده است.

وی خطاب به فعالان فضای مجازی و رسانه‌ها تاکید کرد: الان فرصت ماجراجویی نیست و باید اصحاب رسانه همکاری لازم را با شبکه بهداشت و درمان داشته باشند و چنان عمل کنند که نگرانی جامعه را برطرف شود، زیرا تبلیغات فضای مجازی در مورد ویروس کرونا و استفاده از ماسک‌ها به صورت غیرعلمی زیان‌آور است.

فرماندار اردستان با توصیه به مراقبت بهداشتی و پیشگیرانه و اطلاع رسانی درست به مردم اضافه کرد: جهل از ارکان گرفتن تلفات از انسان‌ها در طول تاریخ بوده است؛ اگر افراد موارد ایمنی و توصیه‌های مربوط به هر واقعه‌ای را رعایت کنند، کمتر دچار خسارت می‌شویم و حوادث مختلف مانند بیماری‌های خاص سرطان و دیابت را کمتر شاهد خواهیم بود. 

وی در مورد تعطیلی مدارس گفت: این موضوع از اختیارات شهرستان نیست و موضوع به استاندار و مدیریت بحران استانداری اعلام شده اما تاکنون پاسخی دریافت نشده است.

تاملی ادامه داد: هنوز اثری از وجود کرونا در شهرستان اردستان وجود ندارد و در کنار همه مراکز تجمعی، مدرسه‌ها پاک‌ترین نقاط هستند اما باید به دانش‌آموزان آموزش داد چگونه با رعایت موارد بهداشتی و توصیه‌ها از ابتلا به بیماری پیشگیری کنند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم ممنوع کردن ملاقات در مرکز نگهداری سالمندان زواره از سوی مسوولان بهداشت و درمان با همکاری اداره بهزیستی اظهار داشت: مورد کارخانه‌ها، واحدهای تولیدی و مراکز تجمع افراد نیز باید مد نظر دست‌اندرکاران قرار بگیرد و بحث آموزش و رعایت موارد بهداشتی و خودمراقبتی در برنامه باشد زیرا هیچ چیزی بهتر از پیشگیری نیست.

فرماندار اردستان در مورد تعطیلی دانشگاه‌ها افزود: این تصمیم به دلیل قطع رفت‌وآمد دانشجویان از دیگر نقاط به شهرستان گرفته شد؛ همچنین تصمیم به تعطیلی بازارهای روز و جلوگیری از ورود کسبه خارج منطقه است.

وی بیان کرد: تعطیلی استخر زواره، پرهیز از برگزاری جشن‌ها، مراسم‌ها و گردهمایی‌ها، کنترل آبخوری‌ها و استفاده کمتر از سیستم‌های الکترونیکی در دستور کار است.

تاملی در ادامه با اشاره به حضور حماسی و پرشور مردم اردستان در پای صندوق‌های رای یادآور شد: این شهرستان با مشارکت افزون بر ۹۰ درصدی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، پیشتاز تحقق خواسته رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در این مرود بودند که از همه شرکت‌کنندگان و عوامل اجرایی قدردانی می‌شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان اردستان نیز در ادامه گفت: بحث آموزش‌ در دستور کار قرار دارد اما پزشکان باید خیلی مراقب بوده و چنان عمل نکنند که مردم وحشت زده شوند؛ اگرچه بحث شفاف‌سازی بسیار مهم است اما مردم باید از داخل منزل پیشگیری را آغاز کنند.

مهیار حاجی‌مالیان افزود: آمار را مسوولان به اطلاع مردم خواهند رساند، از این رو فعالان فضای مجازی از انتشار اخبار جعلی در این مورد خودداری و با اطلاع‌رسانی دقیق به مردم و مسوولان کمک‌ کنند تا از بار روانی این بیماری کاسته شود.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.