علی اصغر صبوحی روز دوشنبه در جلسه مدیریت بحران شهرستان سمیرم در محل فرمانداری، اظهارداشت: بیمارستان سیدالشهدا(ع) این شهرستان در سطح اول آمادگی قرار دارد و بیمارستان حضرت صاحب الزمان(عج) شهرضا در سطح دوم و بیمارستان معین سمیرم در مواقع اضطراری در نظر گرفته شد.

به گفته وی کشورمان تا زمان حاضر درگیر این ویروس ناشناخته اند اما در استان اصفهان و شهرستان سمیرم موردی مشاهده و گزارش نشده است.

مدیر شبکه بهداشت سمیرم با درخواست از مردم در رابطه با دریافت اخبار از وزارت بهداشت و منابع رسمی، تصریح کرد:  سمیرم منطقه ای سردسیر است و از همین رو آماده باش مجموعه بهداشت و درمان در این شهرستان در سطح اول قرار دارد.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان سمیرم خاطرنشان کرد : واگیری این بیماری نسبت به بیماری آنفلوآنزا پایین تر است ولی مردم آرامش خود را به خاطر مرگ و میر از دست داده اند.

به گفته موسوی باید با آموزش، رعایت اصول بهداشتی و حفظ آرامش با این بیماری فراگیر و سراسری مبارزه کرد.

وی با بیان اینکه راههای انتقال ویروس ارتباط با وسایل آلوده، افراد مریض و ذرات تنفسی در سطوح آلوده است، ادامه داد: افراد سالم نیازی به استفاده از ماسک ندارند و فقط بیماران باید استفاده کنند.

معاون شبکه بهداشت سمیرم از مسئولان خواست تا خودکارهای مشترک و استامپ از بانکها و مراکز عمومی جمع آوری شود و همه سازمان ها قندان های عمومی را جمع کنند و از دستگاه ورود و خروج تصویری به جای صفحه کلید استفاده شود.

تا امروز ۳۳ کشور جهان درگیر این ویروس شده اند. مجموع مبتلایان در دنیا  ۷۸ هزار و ۸۳۰ نفر نفرند که ۲ هزار ۴۶۵ نفر  فوت شده و۲۳ هزار و ۱۹۴ نفر نفر بهبود یافته اند.

بخش بهداشت و درمان سمیرم دارای ۳۶ خانه بهداشت، ۶ پایگاه سلامت روستایی، ۶ پایگاه اورژانس ۱۱۵ و یک بیمارستان ۸۶ تخت خوابی (بیمارستان سیدالشهدا) است.

سمیرم با افزون بر ۱۰۰ هزار جمعیت عشایری و ثابت، شش شهر، چهار بخش و ۱۵۰ روستا و آبادی، در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان و ۱۶۴ کیلومتری شمال یاسوج واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.