به گزارش خبرنگار مهر ، علی اصغر صبوحی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه مدیریت بحران شهرستان سمیرم اظهار داشت:  در حال حاضر ۳۳ کشور جهان درگیر این ویروس می باشند؛ باید تدابیر لازم را در این ارتباط داشته باشیم  که در ایران نیز  چهار استان درگیر هستند که تاکنون ۴۳ مورد مثبت اعلام شده و هشت نفر نیز منجر به فوت شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه تاکنون موردی در استان مشاهده نشده اما ۱۵ بیمارستان در سطح استان در حال آماده باش هستند که در سمیرم نیز بیمارستان سیدالشهدا در سطح اول جهت این بیماری آماده و درسطح دوم بیمارستان صاحب الزمان شهرستان شهرضا می باشد که افراد در صورت مثبت بودن علائم به آنجا منتقل می شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم بیان داشت: از جمله علائم این ویروس تب، سردرد و سرفه خشک و تنگ نفسی می باشد که شبیه علائم سرماخوردگی است.

با شعار  آموزش و رعایت اصول بهداشتی و حفظ آرامش می توان با بیماری کرونا مبارزه کرد

در ادامه معاون شبکه بهداشت ودرمان شهرستان سمیرم خاطرنشان کرد: واگیری این بیماری نسبت به بیماری آنفولانزا خیلی پایین است ولی مردم آرامش خود را به خاطر مرگ و میر از دست داده اند که با شعار  آموزش و رعایت اصول بهداشتی و حفظ آرامش می توان با این بیماری مبارزه کرد.

سید حجت الله موسوی اظهار داشت: هرچند درصد واگیری بالاست ولی کشندگی پایین است و راههای انتقال ارتباط با وسایل آلوده وافراد مریض و ذرات تنفسی در سطوح آلوده می باشد که باعث انتقال ویروس می شود که برای کنترل بیماری آموزش در راس همه کارها قرار دارد

وی اضافه کرد: باید توصیه های بهداشتی و بهداشت فردی را در راس کارها قرار دهیم و در جامعه خود و گروه هدف و افرادی که در یک مجموعه و اداره قرار دارند آموزش های بهداشتی را ترویج و سر لوحه کار خود قرار دهیم.

معاون شبکه بهداشت ودرمان شهرستان سمیرم تصریح کرد: بارعایت موازین بهداشتی توسط همگان است که می توانیم زنجیره انتقال بیماری را متوقف کنیم این بیماری فقط از طریق ریز قطرات عطسه وسرفه از دهان وبینی برروی سطوح منتقل می شود و ارتباط دست با سطوح از طریق دهان بینی و چشم موجب انتقال می شود که یکی از توصیه های مهم شستن مرتب دست با آب وصابون به مدت ۲۰ ثانیه است.

موسوی با اشاره به اینکه افراد سالم نیاز به استفاده از ماسک ندارند وفقط افراد بیمار استفاده کنند  از مردم خواست تا از خوددرمانی پرهیز کنند و بادیدن علائم  سریعا به بیمارستان مراجعه کنند.

وی بیان داشت:حرارت می تواند قاتل بزرگ این ویروس باشد و باشروع گرما این ویروس پاک می شود.

صبوحی با تاکید بر بالا بردن ایمنی بدن گفت: برای این منظور خواب کافی ،استراحت، مصرف میوه و سبزیجات ورزش و تحرک بدنی و کاهش وزن حفظ آرامش و اعتماد مردم خیلی مهم است که می تواند باروش ساده آموزش بهداشت فردی بیماری را کنترل کرد .

وی از مسئولان خواست تاخودکار مشترک و استامپ از بانکها و مراکز عمومی جمع شود و تمامی ادارات قندان های عمومی را جمع کنند و از دستگاه ورود و خروج تصویری به جای دکمه ای استفاده کنند.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان سمیرم از مردم خواست اخبار را فقط از طریق کانالها وسایت های معتبر دنبال کنند و به شایعات گوش ندهند چرا که باعث  ایجاد تشنج می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.