آرش نجیمی عصر روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به این منظور ساعتی پیش جلسه‌ای در دانشگاه علوم پزشکی با حضور مدیریت بحران استانداری و پدافند عامل در راستای بررسی برنامه های پیشگیرانه و مقابله از سرایت این ویروس در استان برگزار و اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت گرفته است.

وی با اشاره به احساس نگرانی در بین شهروندان درباره انتشار این ویروس گفت: این بیماری قدرت سرایت زیادی دارد اما میزان کشندگی و مرگ میر بیماری در حدی که بین مردم تصور می‌شود نیست و مردم نباید تا این اندازه ترس و واهمه از کرونا داشته باشند.

وی اظهارداشت: با این وجود مردم باید توصیه های پیشگیرانه را جدی بگیرند و با رعایت بهداشت فردی شامل شستن مداوم دست ها و دست ندادن و روبوسی نکردن با یکدیگر، مانع از ابتلا به هر بیماری از جمله کرونا شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مراجعه سریع به پزشک درصورت احساس ابتلا به سرماخوردگی و استراحت کامل و نوشیدن مایعات را از دیگر راه های پیشگیری از وخیم شدن بیماری برشمرد و گفت: علایم اولیه این بیماری شباهت‌های بسیاری به سرماخوردگی و آنفلوانزا دارد.

وی به شهروندان توصیه کرد در صورتی که یکی از اعضای خانواده و نزدیکان آنها به سرماخوردگی و یا هرنوع بیماری با علایم شبیه به کرونا مواجه می‌شود تا حدامکان از رفت و آمد خودداری و درصورت مراقبت از فرد بیمار از ماسک استفاده کنند.

یروس کرونا که اواخر سال گذشته میلادی در بازار غذاهای دریایی در شهر ووهان چین سرچشمه گرفت اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین به ۱۴ کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه گسترش یافته است.

این ویروس که از خانواده «ویروس کرونا» شناخته شده است دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین باعث شده است تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند از آن آگاهی ندارند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نمی‌بینند.

بنا به گزارش وزارت بهداشت تاکنون دو نفر از شهروندان قمی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.