حسین افشاری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه مردم نگرانی از بابت ویروس کرونا نداشته باشند و به اخبار دروغ از فضاهای مختلف توجه نکنند، اظهار داشت: شهروندان باید اطلاعات مربوط به ویروس این بیماری را از اخبار تایید شده وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی دریافت و پیگیری کنند.

وی با اشاره به کسب آمادگی لازم همدان برای مقابله با این ویروس در صورت مشاهده احتمالی، افزود: ۲ بیمارستان بعثت و سینا همدان برای مقابله با هرگونه خطرات احتمالی ویروس کرونا تجهیز شده‌اند.

فرماندار همدان با بیان اینکه بیماران مشکوک در صورت شناسایی در بخش های عادی بستری نمی شوند، خاطرنشان کرد: هم اینک در سطح استان به اندازه یک بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی برای مقابله با این ویروس آمادگی ایجاد شده است.

ویروس کرونا اواخر سال گذشته میلادی در بازار غذاهای دریایی در شهر «ووهان» واقع در استان «هوبی» در مرکز چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می فروخت سرچشمه گرفته است اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین به ۱۴ کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم گسترش یافته است.

این ویروس که از خانواده «ویروس کرونا» شناخته شده است دوره نهفته نسبتا طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین باعث شده است تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند از آن آگاهی ندارند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نمی بینند.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد جدید تعداد آن به هفت مورد رسیده است، این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.

در معمولی‌ترین حالت این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان «سارس» می‌شود و نشانه‌های ابتلا به این ویروس در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.