طاهره چنگیز روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سرنوشت هر انسان و هر ملتی در گرو انتخابی است که در بزنگاه‌های مهم داشته است و انسان‌ها گریزی از انتخاب کردن و تصمیم بین گزینه‌ها ندارند.

وی با تاکید بر این که تصمیم به انتخاب نکردن به معنی انتخاب منفعل بودن است، تصریح کرد: چه بهتر است که در انتخابات پیش رو و در پاسخ به تهدیدهای ناجوانمردانه بیگانگان، بهترین گزینه یعنی امنیت و انسجام ملی را با مشارکت حداکثری برگزینیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با دعوت از همه اقشار مردم به‌ویژه دانشگاهیان برای مشارکت آگاهانه و هوشمندانه در انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهارداشت: از همه دانشجویان، استادان و پژوهشگران دعوت می‌کنم تا با حضور فعالانه خود در انتخابات، بار دیگر عظمت ملت ایران را به نمایش بگذارند.

چنگیز با بیان اینکه جامعه دانشگاهیان با حضور در انتخابات، نقش موثر خود در گسترش مردم‌ سالاری دینی را به منصه ظهور می‌رسانند، اضافه کرد: دانشگاهیان، هوشیار هستند و شرایط حساس موجود را در داخل کشور و منطقه درک می‌کنند و می‌دانند که مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، دشمنان را مایوس خواهد کرد.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای تعیین ۲۰ کرسی (به همراه نماینده ارامنه) روز جمعه دوم اسفند امسال همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان برگزار می‌شود.

انتخابات پیش رو نخستین انتخابات گام دوم انقلاب است که با شعار« انتخابات ۹۸، گام دوم انقلاب، قانونمداری و بی‌طرفی، انسجام ملی» برگزار خواهد شد.
در این دوره از انتخابات، یکهزار و ۲۴۲ داوطلب در استان اصفهان ثبت‌نام کردند که پس از تایید صلاحیت و انصراف برخی از نامزدها، دست‌کم ۳۰۸ نامزد از بین آنها با هم رقابت می‌کنند.
همچنین دست‌کم سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در استان افزون بر پنج میلیون نفری اصفهان واجد شرایط رای دادن هستند.

نزدیک به ۶۰ هزار نفر در امر برگزاری انتخابات در استان اصفهان همکاری دارند و ۲ هزار و ۸۳۶ شعبه اخذ رای در آرای شرکت‌کنندگان در انتخابات را اخذ می‌کنند.

حوزه انتخابیه اصفهان به مرکزیت اصفهان دارای پنج کرسی است و مردم این شهرستان باید از بین نامزدها پنج تَن را به نمایندگی خود برای حضور در مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند بعلاوه نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران.
اما در سایر حوزه‌های انتخابیه استان یک نفر انتخاب خواهد شد که به ترتیب"اردستان "به مرکزیت" اردستان، شاهین شهر، میمه و بُرخوار" به مرکزیت "شاهین شهر"، "خمینی شهر" به مرکزیت "خمینی شهر"، "سمیرم" به مرکزیت "سمیرم" ، "شهرضا و دهاقان" به مرکزیت "شهرضا"، "فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت" به مرکزیت "داران"، "فلاورجان" به مرکزیت "فلاورجان "، "کاشان و آران و بیدگل "به مرکزیت "کاشان"، "گلپایگان و خوانسار"به مرکزیت "گلپایگان"،" لنجان"به مرکزیت "زرین‌شهر"، "مبارکه" به مرکزیت "مبارکه" ، "نایین  و خور و بیابانک "به مرکزیت "نایین" ،"نجف‌آباد و تیران و کرون "به مرکزیت "نجف‌آباد" و "نطنز و بخش قمصر" به مرکزیت " نطنز " از حوزه‌های دیگر استان اصفهان در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.