محمود ثمینی در سخنانی با بیان اینکه فرآیند برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از بیش از دو ماه پیش در لرستان آغاز شده است، اظهار داشت: ثبت نام کاندیداها، تشکیل هیئت‌های اجرایی، بررسی صلاحیت‌ها و… از جمله اقدامات صورت گرفته بوده است.

رقابت ۱۷۶ کاندیدا در صحنه انتخابات

وی با بیان اینکه در نهایت تأیید صلاحیت ۲۲۸ کاندیدای استان لرستان از سوی شورای نگهبان اعلام شد، گفت: تا شب چهارشنبه ۸۷ نفر کاندیدا انصراف خود را از ادامه رقابت‌ها اعلام کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان، بیان داشت: در حال حاضر ۱۷۶ کاندیدا در صحنه باقی هستند، البته ممکن است که باز هم انصرافی داشته باشیم.

ثمینی با تاکید بر اینکه از مجموع کاندیداهای فعال در صحنه ۱۶۶ نفر مرد و ۱۰ نفر نیز زن هستند، تصریح کرد: تمهیدات برگزاری انتخابات توسط ستاد انتخابات و فرمانداران اندیشیده شده و با توجه به سوابق برگزاری انتخابات گذشته برای سهولت حضور مردم در پای صندوق‌های رأی حدود ۵۰ شعبه اخذ رأی در سطح استان به مجموع شعب اخذ رأی اضافه شده که به عدالت در شهرستان‌ها به تراکم جمعیت و میزان جمعیت توزیع شده‌اند.

استقرار ۱۰ هزار نفر عوامل اجرایی در شعب اخذ رأی

وی با اشاره به اینکه هزار و ۴۸۹ شعبه اخذ رأی در سطح استان پیش بینی شده است، عنوان کرد: در این شعب اخذ رأی، عوامل اجرایی، انتظامی، بازرس و هیئت نظارت مستقر هستند و به جز تعداد اعضای هیئت نظارت، حدود ۱۰ هزار و ۱۱۱ نفر عوامل اجرایی شعب اخذ رأی در سطح استان داریم.

رئیس ستاد انتخابات لرستان، گفت: همچنین هزار و ۵۶۳ بازرس، سربازرس، بازرس ویژه و… در سطح شعب اخذ رأی مستقر هستند.

ثمینی، تصریح کرد: در مجموع بیش از پنج هزار و ۵۰۰ نفر از عوامل انتظامی و امنیت در شعب اخذ رأی در برقراری نظم و امنیت شعب اخذ رأی فعال خواهند بود و تمام شرایط و بستر برای برگزاری انتخاباتی سالم، آزاد، قانونمند و با نشاط تا کنون فراهم کرده‌ایم.

آغاز رأی گیری انتخابات از ساعت ۸ صبح روز جمعه

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه باید از مردم خوب استان لرستان به واسطه اینکه بسیار خوب، فعال و با نشاط در ایام تبلیغات کاندیداها حاضر شدند تقدیر و تشکر کرد، گفت: از کاندیداها هم باید تشکر کرد چرا که تا جایی که توانسته‌اند تلاش کرده‌اند که قانون را رعایت کنند، گرچه برخی از نکات از سوی برخی کاندیداها مورد توجه قرار نگرفت که تذکرات لازم توسط فرمانداران به آنها داده شده است.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با تاکید بر اینکه هر گونه بی توجهی به قانون به عنوان یک نکته تذکری و منفی برای کاندیداها محسوب خواهد شد، بیان داشت: در این راستا نمی‌خواهیم برای هیچ کاندیدای مشکلی پیش آید و آسیبی ببیند.

ثمینی، گفت: پایان ساعت تبلیغات انتخاباتی تا ساعت هشت صبح روز پنج شنبه اول اسفندماه است، گفت: همچنین ساعت هشت صبح روز جمعه دوم اسفندماه نیز آغاز رأی گیری از مردم خوب در استان لرستان خواهد بود.

مردم با هر سلیقه و دیدگاهی پای صندوق رأی بیایند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان لرستان پس از پیروزی انقلاب در تمام انتخابات‌ها خوش درخشیده است و مشارکت بسیار خوب و بالا در انتخابات داشته‌اند، گفت: متوسط مشارکت مردم در انتخابات‌ها بالای ۶۷ درصد بوده است.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با بیان اینکه لرستان در این زمینه در سطح کشور جز استان‌های بسیار خوب است، گفت: پیش بینی ما این است که مشارکت بسیار جدی و خوبی را از طرف مردم در این دوره انتخابات مجلس داشته باشیم، در عین حال به عنوان یک وظیفه، ایرانی و مسئول از مردم دعوت می‌کنم که با هر سلیقه و دیدگاهی پای صندوق رأی بیایند و نظر خود را اعلام کنند.

ثمینی، گفت: این حضور و مشارکت مردم در امر انتخابات برای اقتدار ملی ما بسیار مؤثر است، بنابراین مردم به عنوان یک ایرانی پای صندوق رأی بیایند و نظر خود را هر چه که هست داخل صندوق رأی بیاندازند.

۶۸ هزار رأی اولی لرستان در پای صندوق رأی

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه بر اساس سرشماری سال ۹۵، جمعیت لرستان یک میلیون و ۷۶۰ هزار و ۶۴۹ نفر اعلام شده است، گفت: از این میزان یک میلیون و ۴۸۰ هزار و ۶۴۴ نفر واجد شرایط برای حضور در انتخابات شناخته شده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان، افزود: از این میزان ۶۸ هزار و ۴۳۸ نفر جز رأی اولی‌های لرستان هستند و برای اولین بار به طور قانونی می‌توانند پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و در استان رأی خود را به صندوق بیاندازند.

ثمینی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برخی از مناطق استان هم صعب العبور هستند و هم ممکن است بارندگی داشته باشیم، گفت: در این راستا به دلیل اینکه طبق قانون باید هشت صبح روز جمعه دوم اسفندماه رأس ساعت در همه جای استان انتخابات را آغاز کنیم تمهیداتی را برای این مناطق اندیشیده‌ایم.

آماده باش به دستگاه‌های مختلف

وی، بیان داشت: هم جلسه مدیریت بحران در این رابطه در استانداری با هدف رفع موانع پیش رو برای راههای استان برگزار شده است، گفت: بر اساس تمهیدات اندیشیده شده هیچ راهی در استان نباید بسته باشد و هیئت‌های اجرایی برای انجام انتخابات به موقع در مناطق مختلف حضور پیدا کنند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان، افزود: برای برخی از مناطقی که شاید امکان عبور خودرو به راحتی وجود نداشته باشد بالگرد پیش بینی شده است.

ثمینی، بیان داشت: دستگاه‌های خدماتی، امدادی، اورژانس، نیروهای امنیتی، انتظامی و همه دستگاه‌های ما در آماده باش کامل برای ارائه خدمت و برگزاری انتخابات درست، قانونمند و سالم هستند و وظایف آنها نیز مشخص شده است.

برخورد با متخلفان در اطراف و داخل شعب اخذ رأی

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه مردم برای برگزاری انتخابات در شکل سالم به هیچ عنوان نگران نباشند، ادامه داد: همچنین به هر دلیلی اگر در اطراف شعب اخذ رأی کسانی مشاهده شوند و در حمایت از کاندیدا و یا به هر شکلی بخواهند رفتار غیر معمول و غیر قانونی داشته باشند، توصیه، تاکید و تحمیلی حاکی از بر هم زدن آرامش رأی دهنده داشته باشند بدون ملاحظه مورد برخورد قانونی قرار خواهند گرفت.

رئیس ستاد انتخابات لرستان که در گفت و گوی ویژه خبری شبکه افلاک سخن می‌گفت، تاکید کرد: مردم باید آزادانه و بدون هیچ گونه مزاحمتی خارج و داخل شعبه اخذ رأی، بر اساس انتخاب خود، رأی بدهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.