در آخرین ساعات باقی مانده به پایان مهلت یک هفته ای تبلیغات رسمی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نامزدهای انتخاباتی و هواداران آن بر شدت تبلیغات خود در فضای مجازی و ستادهای ثابت در مرکز شهرستان ها و روستاها افزوده اند.

در حالی که زمان مجاز تبلیغات رسمی نامزدها هر لحظه کمتر می شود فعالیت های انتخاباتی هر لحظه بیشتر و بیشتر می شود.

پخش آهنگ های انقلابی، سخنرانی و صدور بیانیه افراد ذی نفوذ در حمایت از برخی نامزدها، توزیع شیرینی و شربت و بنرهای تبلیغاتی، گشت های ویژه خودرویی در سطح شهر، تجمع های نمادین و برپایی همایش های مردمی در تالارها و مجتمع ها از دیگر شگردهای تبلیغاتی در آخرین لحظات است.

راه اندازی مسابقه هایی همراه با پرداخت جایزه نقدی و دادن شام و نهار به هواداران، برپایی رقص و پایکوبی و شاباش در ستادهای مناطق روستایی از دیگر ویژه برنامه های تبلیغاتی نامزدها در این روز است.

برخی از افراد با نفوذ خارج از وقت اداری در همایش های شبانه در ستادها برای جذب آرای مردم سخنرانی می کنند.

توسل به ائمه و خواهش و قسم و اصرار برای جذب رای از دیگر اقدامات طرفداران نزدیک نامزدهااست.

این در حالی است که در طول اوقات شب پوستر و کارت تبلیغات نامزدها در پشت شیشه خودروهای مردم در خیابانها و درب خانه های مردم گذاشته می شود.

تلاش هواداران برای جلب آرا به اوج رسید

با نزدیک شدن به پایان مهلت قانونی تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی تلاش نامزدها و هوادارانشان برای جلب آرا و توجه مردم به نامزد مورد نظرشان دوچندان شده است.

با وجود اینکه تبلیغات نامزدها از ۲۴ بهمن ماه آغاز و مدت زمان لازم برای اعلام برنامه های نامزدها وجود داشته اما هواداران امشب تبلیغات خود را به اوج رسانده اند.

با وجود سرمای هوا ولی شمار زیادی از هواداران در معابر و  خیابانهای اصلی شهر حضور داشته و در حال انجام فعالیت تبلیغی برای نامزدها هستند.

عده ای تصاویر نامزدهای مورد نظر شان را در دست داشته و در خیابانهای مختلف در حال پخش آنها بین خودروها و عابران هستند.

عده ای نیز با راه انداختن گروه های رقص محلی در خیابانها و ایجاد محیطی شاد آخرین تلاش خود را برای جلب نظر مردم انجام می دهند.

دعوت از چهره های ملی برای سخنرانی در ستادهای نامزدها و اعلام برنامه و اهداف آینده برای مردم در آخرین شب مهلت تبلیغات نامزدها به اوج رسیده است.

حضور گسترده هواداران در ستادهای تبلیغات از زن و مرد گرفته تا کودک و پیر وجوان موجب ترافیک گسترده و کند شدن تردد خودروها در خیابانهای محل استقرار ستادها شده است.

اوج تبلیغات امروز نامزدها در خیابانهای اصلی ایلام شامل بلوار شمالی و جنوبی امام، حد فاصل میادین شهدا، خیام، انقلاب و همچنین چهارشنبه بازار ایلام بود که مملو از جمعیت چشمگیر و هزاران نفری طرفداران نامزدها بود.

اعلام شعارهای مختلف تبلیغی از سوی هواداران نامزدها شیوه دیگر آخرین تلاش هواداران برای جلب آرا و نظر مثبت مردم است.

بر اساس گزارش های رسیده از خبرنگاران ایرنا از شهرستان های مختلف استان،آخرین تکاپو و تلاش های نامزدهای مجلس برای جلب نظر مردم در حوزه های انتخابیه مربوطه ادامه دارد.

شهر ایلام مملو از خودرو در آخرین شب تبلیغات

در آخرین شب آزاد بودن تبلیغات نامزدهای انتخاباتی، خیابانهای شهر ایلام مملو از خودرو و جمعیت طرفداران نامزدهاست. ترافیک شدید، بوق های ممتد خودروها، سر دادن برخی شعار ها در نزدیکی ستادهای انتخاباتی، صدای صوت و ساز و دهل حال و هوای شهر را با نشاط کردی است.

این در حالی است که تمام خیابانهای رسالت، سعدی شمالی و جنوبی، ولیعصر ، بلوار ارکوازی، خیابان شهدا و ...همه شهر مملو از زنان و مردان و جوانانی است که برای حمایت از نامزدهای مورد نظر خود در حال تبلیغ است.

حجم ترافیک سطح شهر بسیار سنگین اما روان است و در این حجم انبوه خودرو همچنان توزیع کارت ویزیتوری تبلیغات نامزدهای انتخابات ادامه دارد.

با تایید صلاحیت افراد برخی از ایل های مختلف تنور تبلیغات در بین طرفداران آنها بسیار داغ است. این در حالی است که شور و نشاط قابل توجهی در بین طرفداران نامزدهای انتخابات شهر ایلام به چشم می خورد.

جنب و جوش ستادها تا پاسی از شب

ستادهای انتخابات به عنوان کانون اصلی و رکن مهم تبلیغات نامزدها در استان ایلام از اهمیت حیاتی در رقابت های انتخاباتی برخودار است.

حامیان نامزدها در استان ایلام برای اینکه مقبولیت و آرا بیشتر خود را به رخ سایر رقبا بکشد همواره در محل ستادهای مرکزی به شکل گسترده اجتماع می کنند، گستردگی جمعیت در داخل و خارج ستادها با توجه به تاثیر روانی این کار بر رای دهندگان و نشان دادن میزان اقبال مردمی نقش مهمی در پیروزی و ناکامی نامزدها دارد.

همین عامل باعث شده است فعالیت و جنب و جوش این ستادها در استان با حضور گسترده هواداران آنان تا پاسی از شب ادامه داشته باشد.

بر اساس قانون انتخابات، نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی تا ساعت هشت صبح فردا (پنجشنبه - اول اسفند) ۲۴ ساعت مانده به آغاز انتخابات فرصت تبلیغ دارند.

استان ایلام سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که برای کسب این کرسی ها ۴۵ داوطلب روز جمعه دوم اسفندماه با هم رقابت می کنند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در ۵۵۴ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان ایلام در هر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران برگزار می شود و ۴۵۱ هزار نفر در این استان واجد شرایط رای دادن هستند.

حوزه انتخابیه ایلام شامل شهرستان های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، ایوان، مهران و ملکشاهی و حوزه انتخابیه دهلران هم شامل شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.