شور و هیجان خاصی در این روستاها ایجاد شده است و مردم هر روز شاهد ورود نامزدها در قالب کاروان‌های انتخاباتی است که انگار روح تازه ای در این مناطق دمیده شده است.

بارش برف چند روز گذشته که در برخی مناطق روستایی و مرزی شهرستان شیروان  همچنان به صورت پراکنده ادامه دارد مانع سفر کاندیداها به این مناطق نشده است

هر چند این روستاها در هفته جاری شاهد بارش برف سنگین بود و هم اکنون نیز آثار برف و یخبندان در این مناطق بخوبی قابل لمس است اما، این عوامل باعث نشده که نامزدها و هواداران آنها برای تبلیغ به این روستاها سفر نکنند.

براساس مشاهدات میدانی خبرنگار ایرنا، حجم پوسترهای توزیع شده نامزدها در این روستاها بحدی است که در و دیوار کاهگلی این مناطق پوشیده از عکس نامزدها است و هواداران هر نامزد هم برای جلب نظر دیگر روستاییان تلاش گسترده ای می کنند. آنها با گویش های کرمانجی و ترکی برای معرفی برنامه های خود اقدام می کنند.

۶۸ هزار نفر جمعیت این شهرستان در روستاها زندگی می کنند که سکونت ۷۰ درصد آنها در مناطق کوهستانی است و به همین دلیل تردد به این مناطق به علت برف و بوران با سختی انجام می شود اما کاندیداها به هر نحوی شده  با حضور در این روستا اقدام به معرفی خود می کنند.

در این مراسمات سخنرانی کوچک و بزرگ، زن و مرد و پیر و جوان حضور دارند، حتی زنانی با بچه شیرخواره خود که به پشت بسته و در آن ساعت روز کارهای خانه را فراموش کرده در جمع مشاهده می شود.

از سویی مردم باصفای روستاهای دوردست خرسند از این هستند که در این شلوغی و بحبوبه انتخابات کاندیداها جاده های سخت و برفی روستایی را طی کرده و یادی از سخنرانی در جمع مردم می کنند.

در این سفرها که هر روز از صبح تا عصر به طول می انجامد کاندیدا و تنی چند از حامیانشان دسته ای بزرگ از عکس و پوسترهای تبلیغاتی را به روستا بردن تا علاوه بر سخنرانی و معرفی خود، مردم اقدام به چسباندن عکس آن و تبلیغات فراوان آنان داشته باشند.

ارتفاع برف در برخی مناطق روستایی این شهرستان به حدود ۳۰ سانتیمتر رسیده است

این روزها به هر روستایی از این شهرستان مراجعه می کنی هنوز نرسیده عکس کاندیداهای مختلف خانم و آقا به همراه شعارهای تبلیغاتی بر بلوارها و میادین، منازل، مغازه ها و دیوارها چسبانیده که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

در این بین مردم مناطق محروم و دوردست از نمایندگان آینده خود انتظاراتی دارند که معتقدند که در این شرایط حساس کشور که انتخابات از اهمیت ویژه ای برخوردار است کاندیداها با شعارها و وعده های دروغین با احساسات مردم بازی نکنند چرا که مردم این نظام شایسته خدمات بهتری هستند.

یکی از ساکنان روستای دده خان از توابع بخش قوشخانه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امیدواریم حضور کاندیداها در این روستاهای دوردست و بیان مشکلات از سوی مردم، منوط به یکبار قبل انتخابات نباشد و پس از مشخص شدن نماینده اصلی شاهد حضور مجدد و پی گیری رفع مشکلات آنان باشیم.

عباس رفیع پور اظهار داشت: اینک خواسته بسیاری از اهالی روستا از نمایندگان، محقق شدن برنامه های آینده و پی گیری برای جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال برای جوانان، جلوگیری از مهاجرت آنان به سایر استان ها و کمک به حل مشکلات معیشتی مردم است.

یکی دیگر از دامداران روستای تفتازان بخش قوشخانه این شهرستان گفت: مردم خواهان نماینده ای قوی، کارآمد، باتجربه و از جنس و همسوی آنان باشد تا مشکلات قشر ضعیف جامعه را درک و به دنبال ارائه راهکار جدی آنان در این زمینه باشد.

رمضانعلی طالبی افزود: مبادا کاندیداها با پهن کردن سفره های رنگین و شعارهای فریبنده و دروغین قبل از انتخابات با احساسات مردم بازی کنند، مردم همیشه حضوری پررنگ در انتخابات داشته و گول این بازی ها را نخواهند خورد.

وی اظهار داشت: در این فضای حساس کشور کاندیداها با رفتارهای شایسته خود و سخنرانی در جمع اهالی روستا در این هوای سرد و برفی باید موجبات حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای را فراهم کنند نه اینکه با تخریب یکدیگر موجب دلسردی و حضور کم رنگ آنان شوند.

 تردد کاندیداها و هواداران آنها موجب افزایش حجم ترافیک در جاده های روستایی شیروان شده است

فرماندار شیروان با تاکید بر حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای گفت: از زمان شروع تبلیغات کاندیداهای این شهرستان در سطح شهر و روستا، کاندیداها عملکرد قابل قبولی داشته که شور انتخاباتی را فراهم کرده اند.

امین رضا مرآتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ستادهای آنان تخلفات انتخاباتی کم بوده و حاکی از نبود اطلاع بوده که بنا بر توصیه ها در این زمینه رفع مشکل شده است.

وی با بیان اینکه کاندیداها شور انتخاباتی را در این شهرستان برگزار کردند گفت: اینک از عملکرد کاندیداها راضی هستیم، با رعایت روحیه اخلاق مداری و قانون آنان، مردم تصمیم خوبی در انتخابات خواهند گرفت و کسیکه به عنوان نماینده انتخاب می شود همه گروه ها به آن فرد کمک می کنند و شرایط خوبی را برای شهرستان پیش بینی می کنیم.

فرماندار شیروان گفت که هیچ تخلف تاثیرگذار در زمینه انتخابات انجام نشده است

مرآتی با اشاره به اینکه در این چند روز تخلفی که برآیند انتخابات اثر گذار باشد نداشته ایم،  افزود: در خصوص چسباندن عکس ها و پوسترهای تبلیغاتی کاندیداها در مکان های خارج از مورد نظر آن را تایید نمی کنیم و گروه های امحا آن را ثبت می کنند، از سویی با آنان برخورد می شود و دستگاه های نظارتی بر آن رسیدگی می کنند.

از مجموع ۲۶ داوطلبی که برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از این حوزه انتخابیه ثبت‌نام کرده بودند، ۱۲ نفر تایید صلاحیت شده اند. ‌ 

۱۱۵ هزار نفر در این شهرستان واجد شرایط اخذ رای هستند، ۱۴۰ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم این شهرستان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی شده‌ که از این تعداد ۸۰ شعبه ثابت و ۶۰ شعبه سیار خواهد بود.

سه هزار و ۵۰۰ نفر عوامل اجرایی در حوزه های اجرایی، نظارت، نظامی و انتظامی برای همکاری در برگزاری این انتخابات سازماندهی شده اند.

 شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.