محمد محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تعداد چاه زغال که بصورت غیرمجاز و غیرقانونی فعالیت می‌کردند و باعث آلوده‌کردن محیط زیست می‌شدند با دستور مقام قضایی تخریب شد.
وی اظهار داشت: با اعتراض و شکایات متعدد مردمی مبنی بر آلودگی هوا به‌دلیل فعالیت کارگاه‌های تولید زغال در این شهرستان و صدور اخطارهای مکرر زیست محیطی به مالکان مربوطه و ادامه بی‌توجهی آنان، دستور تخریب این چاه‌ها نیز صادر و اجرا شد.
وی با بیان‌اینکه چاه‌های زغال با حکم قضایی و همکاری فرمانداری، نیروی انتظامی و شهرداری تخریب شد، اظهار داشت: این چاه‌ها فاقد مجوز بودند و در آنها به روش سنتی اقدام به سوزاندن چوب و تولید زغال می‌شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست نجف‌آباد به فعالیت‌های این اداره برای مقابله با واحدهای آلاینده به‌ویژه کارگاه‌های ریخته‌گری و چاه‌های زغالی غیرمجاز اشاره کرد و بر ضرورت اخذ مجوز و استفاده از فناوری جدید در مکان‌های مجاز برای تولیدکنندگان در این بخش تاکید کرد.

چاه‌های غیرمجاز زغال بیشتر بصورت مخفیانه فعالیت دارند و تا عمق یک تا پنج متر حفر می‌شوند و درون آنها خُمره‌ای شکل است.

برخی از این چاه‌ها ظرفیت یک تا یک و نیم تُن چوب را دارند.

در برخی از موارد، آتش در این چاه‌ها تا یک ماه بصورت مداوم شعله‌ور می‌ماند که در نتیجه سوختن چوب‌های درختان بخصوص بلوط برای تولید زغال است و باعث آلودگی هوا و محیط زیست می‌شود.

ظرفیت چوبگیری این چاه‌های زغال بین ۵ تا ۲۰ تُن است که هر ۱۵ روز در هر چاه بطور تقریبی ۳ تا ۶ تُن زغال تولید می‌شود.
تولیدکنندگان غیرمجاز زغال علاوه بر آلایندگی هوا به‌دلیل استفاده غیرقانونی از منابع چوب برداشت شده از ذخایر جنگلی و منابع طبیعی، به طبیعت نیز آسیب وارد می‌کنند.
مطابق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی و موجب آلودگی محیط زیست شناخته شود، ممنوع است.
شهرستان نجفآباد در ۳۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.