بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان کمینه دما در سردترین نقطه استان تا فردا صبح به پنج درجه سانتی‌گراد زیر صفر می‌رسد و گرمترین نقطه استان، چوپانان و خور و بیابانک با ۲۲ درجه خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: جوی به نسبت ناپایدار ۲ روز آینده در استان فعال خواهد بود اما بارش‌های زیادی نخواهد داشت.

فاطمه زهرا سیدان افزود: با ورود سامانه بارشی به اصفهان از سمت غرب، از اواخر امروز جمعه، بارش سبُک باران، برف و مه‌آلودگی را در مناطق و محورهای غربی استان خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه اوایل روز شنبه پایان می‌یابد، اظهار داشت: این بارش‌ها منجر به لغزندگی جاده‌ها، مه‌آلودگی و کاهش دید به‌ویژه در محورهای اصلی می‌شود و هنگام تردد باید احتیاط کرد.

وی با اشاره به وضعیت هوای اصفهان گفت: امروز هوا خوب و سالم بود و با توجه به ناپایداری هوا و وزش باد در چند روز آینده، پیش‌بینی می‌شود که شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان و سایر شهرهای بزرگ و نواحی صنعتی استان وضعیت بهتری نسبت به هفته گذشته داشته باشد.
هوای کلانشهر اصفهان برای روز شنبه، قسمتی ابری و غبار صبحگاهی، گاهی وزش باد و احتمال بارش پراکنده، برای یکشنبه قسمتی ابری، غبار محلی و گاهی وزش باد، ‌دو شنبه صاف تا کمی ابری، غبارصبحگاهی و گاهی وزش باد و ‌سه‌شنبه صاف تا کمی ابری، غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد پیش‌بینی شده است.

بیشترین سرعت وزش باد امروز جمعه در دهاقان با ۲۴ متر بر ثانیه ثبت شده است.

بیشینه دمای اصفهان برای امروز ۱۶ درجه و کمینه آن برای فردا صبح ۲ درجه زیر صفر پیش‌بینی شده است.

شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان و تعداد دیگری از شهرهای این استان از روز پنجشنبه پنجم دی در سامانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ثبت نشده و دلیل آن اختلال پدیده آمده در سامانه های مخابراتی و عدم امکان دسترسی به داده های کیفیت هوا اعلام شده است.

از روز شنبه تا چهارشنبه هفته گذشته که اطلاعات شاخص کیفی هوا در سامانه پایش کیفی هوای اداره محیط زیست اصفهان ثبت و اعلام شد، چهار روز هوا ناسالم برای گروه های حساس و یک روز هوا ناسالم برای عموم بود.

هوای کلانشهر اصفهان دیروز پنجشنبه پنجم دی بر اساس آمار مرکز پایش و کنترل کیفیت هوای شهرداری اصفهان، ناسالم بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.