سید حسن قاضی عسگر در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به تشکیل «کارگروه انرژی» در استانداری اصفهان اظهار داشت: در جهت بهینه سازی مصرف منابع انرژی اعم از آب، برق و گاز در ستاد اقتصاد مقاومتی استان اصفهان مصوب شد که تمام دستگاه‌های اجرایی و صنایع ملزم به تشکیل کمیته انرژی شوند.

وی افزود: در مصرف انرژی لازم است کارهای بسیاری در تمام ادارات و سازمانهای دولتی، شهرداری‌ها و صنایع انجام شود و تاکنون اقداماتی که انجام شده رضایت بخش نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به برگزاری اولین دوره آموزشی مصرف بهینه انرژی برای مدیران دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: تمام تمرکز مدیریت استان اصفهان بر مصرف بهینه انرژی استوار است. متأسفانه مصرف انرژی در استان اصفهان در تمام بخش‌ها بی رویه است و لازم است شهروندان با تقویت مسئولیت اجتماعی منابع انرژی را برای نسل‌های آینده حفظ کنند.

وی با تاکید بر مصرف بهینه منابع انرژی در منازل گفت: دمای منازل باید بین ۲۰ تا ۲۲ درجه سانتیگراد تنظیم شود و لازم است شهروندان در مصرف خانگی منابع انرژی اهتمام ورزند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه هفته گذشته، اصفهان سردترین روزهای سال را پشت سر گذاشت، افزود: مصرف گاز در روزهای سرد اصفهان به بیش از ۷۵ میلیون متر مکعب در روز رسیده است؛ در حالی که میانگین آن در طول سال ۵۷ میلیون متر مکعب است و همین باعث شد که بسیاری از صنایع بزرگ استان اصفهان در جهت تولید با کمبود گاز مواجه شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.