به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی گفت: انتخاب واحدهای سبز از سوی سازمان حفاظت محیط زیست علاوه بر تقویت نگرش و رویکردهای زیست محیطی بین صاحبان واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی، موجب ترغیب دیگر واحدها برای رفع آلایندگی و گام موثر در ایجاد رقابت سازنده همگام با توسعه پایدار در کشور است.
وی برقراری تعامل و ارتباط سازنده بین محیط زیست و صنعت در راستای تبادل تجربیات و دستاوردها و همچنین ارتقای دانش و فرهنگ محیط زیست پاک در کشور را در خور تقدیر دانست و افزود: استقرار سیستم پایش آلاینده‌ ها و سیستم بازیافت، توسعه فضای سبز، مصرف بهینه انرژی و استفاده از انرژی ‌های پاک و استقرار پایش لحظه ‌ای آلاینده ‌ها جزو شاخصهای انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز بوده است.
وی اظهار داشت: هرسال طی فراخوانی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، تمام واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی عملکرد زیست محیطی و مستندات مرتبط با رعایت الزامات و دستورالعملهای زیست محیطی مجموعه خود را به صورت خود اظهاری به سازمان حفاظت محیط زیست ارائه می دهند.
همتی گفت: امسال نیز در پی بررسی و گزینش واحد های برتر، شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان، شرکت سیمان زاوه و شرکت ایران خودرو خراسان به عنوان واحدهای صنعتی سبز و سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد نیز به عنوان واحد خدماتی سبز در فهرست واحدهای سبز کشور جای گرفتند.
وی افزود: واحدهای یاد شده در سال 1396 در زمینه رعایت ملاحظات و اشاعه فرهنگ زیست محیطی اقدامات قابل توجه و چشمگیر داشته اند و بر اساس معیار تعیین شده و به تشخیص سازمان حفاظت محیط زیست، تلاش آنها قابل تقدیر تشخیص داده شده است.
وی اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش این است که بستری برای ایجاد ارتباط بین واحدهای تولیدی و خدماتی سبز و ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها فراهم شود.
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.